جمعه 31 فروردین 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9607284
  • 23 آبان 1397
  • 09:53
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
به‌زودی دوربین‌های پایش تصویری در شهر نصب می‌شود

در صورت تخصیص اعتبار؛

به‌زودی دوربین‌های پایش تصویری در شهر نصب می‌شود

شهردار کرمان با بیان این‌که حمل‌ونقل، یکی از موضوعات اساسی در همه شهرهاست، گفت: یکی از راه‌کارهای حل مشکلات حمل‌ونقل و ترافیک، کنترل عبور و مررو به‌صورت مکانیزه است.

به گزارش کرمان‌آنلاین، سیدمهران عالم‌زاده در گفت‌و‌گو با رسانه ملی افزود: دومین موضوعی که در شهرها بسیار مهم است و شاید از موضوع اول هم مهم‌تر باشد، امنیت هر شهر است که در جهت پایداری هر شهر، مهم‌ترین کار این است که ساکنان آن شهر امنیت داشته باشند و برای این کار باید از ابزارهای نوین استفاده کرد.

وی ادامه داد: کنترل شهر به‌وسیله‌ی دوربین و پایش شهر به‌صورت تصویری می‌تواند شهر را در هر دو موضوع حمل‌ونقل و امنیت کمک کند.

شهردار کرمان با بیان این‌که در همین راستا جلسه‌ای با حضور دکتر فدایی، سرپرست محترم استانداری داشتیم که موضوع به‌صورت کلی بررسی شد، گفت: قاعده این است که از محل جرایم رانندگی، برای تجهیز شهر به دوربین‌های پایش تصویری، اعتباری در اختیار شهرداری‌ها قرار گیرد، اما به‌دلیل این‌که منابع اعتباری سالانه کم بود، عملاً کار مهمی در این رابطه در شهر انجام نشده است.

عالم‌زاده افزود: در این دوره آقای دکتر فدایی، سرپرست محترم استانداری و سازمان مدیریت برنامه‌ریزی، 50 میلیارد تومان به شهرداری اختصاص دادند تا شهر کرمان به دوربین‌های هوشمند الکترونیکی مجهز شود.

وی افزود: این دوربین‌ها، هم کار ثبت تخلفات را انجام می‌دهند و هم امکان پایش تصویری برای کنترل شهر را دارند.

شهردار کرمان در خصوص زمان خریداری و نصب این دوربین‌ها گفت: مقرر شد در هفته‌ی آینده، طی موافقت‌نامه‌ای اعتبار تخصیص یابد، پس از آن قرارداد را با مجری منعقد می‌کنیم و به‌زودی، خرید و نصب تجهیزات شروع خواهد شد.

محمدرضا احمدی

15.9675