پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9606481
  • 28 فروردین 1397
  • 14:59
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
بیش از 11 هزار نفر در مراکز فرهنگی شهرداری آموزش دیده‌اند

سال گذشته؛

بیش از 11 هزار نفر در مراکز فرهنگی شهرداری آموزش دیده‌اند

سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان گفت: در سال 96 بیش از 11 هزار نفر در دوره‌های آموزشی، تفریحی و هنری مراکز فرهنگی شهرداری کرمان شرکت کرده و آموزش دیده‌اند.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی افزود: شهرداری کرمان برای ارتقای سطح فرهنگ شهروندی آموزش و فعالیت‌های شهروندی را در مراکز زیرمجموعه‌ی معاونت فرهنگی اجتماعی گسترش داده و نسبت به آموزش مشاغل خانگی و صنایع دستی با هزینه‌های مناسب جهت ترغیب شهروندان به کسب‌وکارهای خانگی تلاش می‌کند.

وی ادامه داد: در این راستا در مراکز زیرمجموعه‌ی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان، 73 دوره در رشته‌ها‌ی علمی، آموزشی، فرهنگی، صنایع دستی، تفریحی، ورزشی و...  برای تمام سنین و اقشار با کیفیت آموزشی بالا و به نحو مطلوب برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان این‌که یکی از اهداف برگزاری این دوره‌های آموزشی، توانمندسازی افراد و ایجاد کارآفرینی است، گفت: هزینه‌ی این دوره‌های آموزشی به‌گونه‌ای است که همه‌ی اقشار جامعه بتوانند از آن‌ها استفاده و اوقات فراغت خود را پر کنند.

سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان با اشاره به استقبال شهروندان از دوره‌های آموزشی، ورزشی و هنری و نیز همایش‌ها و کارگاه‌های این مراکز خاطرنشان کرد: در زمستان سال 96 تعداد 73 کلاس و دوره‌ی مختلف آموزشی در زیرمجموعه‌های این معاونت برگزار شده است.

وی گفت: در زمستان سال گذشته تعداد 2569 نفر هنرجو از این دوره‌ها استفاده کرده‌اند و 14 مربی ورزشی نیز ورزش صبحگاهی را اجرا کردند که مورد رضایت مردم قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: جامعه‌ی هدف برای بهره‌مندی از برنامه‌های فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان، همه‌ی افراد از سنین کودکی تا کهن‌سالی است.

وی بیان کرد: برگزاری جشن‌های مناسبتی، برنامه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و ... از دیگر اقدامات این معاونت برای ایجاد شادابی و نشاط شهروندان است که منجر به ساخت جامعه‌ای شاداب و پرنشاط خواهد شد.

0