سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9605841
  • 20 آذر 1396
  • 11:15
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
بیش از یک هزار بیمار تالاسمی در استان کرمان وجود دارد

مدیرکل انتقال خون کرمان:

بیش از یک هزار بیمار تالاسمی در استان کرمان وجود دارد

مدیرکل انتقال خون کرمان از حضور هزار و ۳۰۰ بیمار تالاسمی در این استان خبر داد و گفت: با توجه به کاهش مراجعات در فصول سرد ذخایر خونی که برای زمان بحران در نظر گرفته شده کاهش می‌یابد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین؛ روح‌الله میرزائی، افزود: نیاز به خون، نیازی دائمی بوده و لازم است، اهدا کنندگان  خون در فصول سرد هم همانند سایر فصول با اهدای خون خود نیاز بیماران به خون و فرآورده های خونی را تامین کنند.

وی ادامه داد: در فصول سرد، در برخی مواقع با افزایش اعمال جراحی نیاز به خون و فرآورده‌های خونی افزایش قابل توجه داشته است.

میرزائی گفت: شیوع بیماری‌های ویروسی و کاهش مراجعات اهداکنندگان خون موجب کاهش ذخایر خونی در استان می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: بیش از یک هزار و ۳۰۰ بیمار تالاسمی در استان کرمان وجود دارد و هر یک از این بیماران به‌طور متوسط ماهیانه یک تا دو واحد خون نیاز دارند که این نیاز هم در تمام فصول سال وجود دارد.

وی گفت: با توجه به این‌که عمر نگه‌داری گلبول قرمز متراکم ۳۵ روز و پلاکت سه تا پنج روز است لذا این موضوع موجب شده تا امکان ذخیره‌ی طولانی مدت این دو فرآورده‌ی خونی که عمده نیاز بیماران است وجود نداشته باشد.

میرزائی ادامه داد: اهداکنندگان خون در فصل پاییز و زمستان هم بیماران را فراموش نکنند و با اهدای خون سالم به یاری نیازمندان به خون و فرآورده‌های خونی بشتابند.

وی گفت: هم‌اکنون در استان کرمان شش مرکز ثابت خون‌گیری آماده‌ی دریافت خون اهدایی از مراجعه‌کنندگان است.

زهرا نجفی

0