سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9607625
  • 9 اسفند 1397
  • 21:25
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
تخلفات و کم‌کاری تاکسی‌ها را اطلاع دهید

مدیرعامل سازمان تاکسی‌رانی کرمان:

تخلفات و کم‌کاری تاکسی‌ها را اطلاع دهید

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی کرمان گفت: مردم تخلف تاکسی‌ها ازجمله سرعت غیرمجاز، رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی و اخذ کرایه اضافه بر نرخ تعیین‌ شده را جهت پیگیری به سازمان تاکسیرانی گزارش دهند.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، محمد مهدی‌نژاد با تأکید بر این‌که تاکسی‌ها موظف به نصب نرخ‌نامه‌ی مصوب هستند، افزود: تاکسی‌ها باید در دوشیفت صبح از ساعت شش تا 14 بعدازظهر و در شیفت عصر از 14 بعد از ظهر تا 22 شب سرویس‌دهی کنند.

وی ادامه داد: عدم فعالیت و کمبود تاکسی در مسیرهای درون‌شهری در ساعات مذکور، تخلف محسوب شده و قابل پیگیری و برخورد است؛ بنابراین، شهروندان در صورت نبود تاکسی در ایستگاه‌ها و مسیرهای درون‌شهری، موارد را به سازمان تاکسیرانی گزارش دهند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی افزود: در صورت سرویس‌دهی از ساعت 22 شب تا 6 صبح، 50 درصد به مبلغ کرایه تاکسی افزوده می‌شود که این مبلغ مصوب شده است و تخلف محسوب نمی‌شود.

وی ادامه داد: فعالیت در زمینه حمل‌ونقل مسافر و بار درون‌شهری در شهر، باید با مجوز سازمان تاکسی‌رانی باشد، در غیر این صورت تخلف محسوب می‌شود.

مهدی‌نژاد تصریح کرد: رانندگانی که به‌عنوان تاکسی خطی مجوز دریافت کرده‌اند، موظف به سرویس‌دهی در مسیر مشخص هستند و سوار کردن مسافر به‌صورت دربستی، تخلف محسوب می‌شود.

وی افزود: شهروندان می‌توانند پیشنهادها، انتقادها و یا شکایت‌های خود را از طریق سامانه 137 و 133 و هم‌چنین از طریق تماس با واحد رسیدگی به شکایات به شماره‌تلفن‌های 33342214 و 33342212 و یا سامانۀ پیام کوتاه  10001798 مطرح کنند.

وی ادامه داد: شهروندان برای پیگیری شکایت‌ها، باید شماره‌پلاک خودرو یا کد چهاررقمی پشت شیشۀ تاکسی را به سازمان تاکسیرانی گزارش دهند تا به موارد ذکر شده رسیدگی شود.

0