چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9606972
  • 21 مرداد 1397
  • 23:37
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
تدوین لایحه‌ی مدیریت پایدار درآمد و هزینه‌ی شهرداری‌ها

شهردار کرمان خبر داد:

تدوین لایحه‌ی مدیریت پایدار درآمد و هزینه‌ی شهرداری‌ها

شهردار کرمان از تدوین لایحه‌ی مدیریت پایدار درآمد و هزینه‌ی شهرداری‌ها و تصویب آن پس از 35 سال در هیأت دولت خبر داد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، سیدمهران عالم‌زاده در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان ضمن تشکر از وزارت کشور و هیأت دولت برای تصویب این لایحه گفت: این لایحه به چگونگی و نحوه‌ی وصول درآمدهای شهرداری، اختصاص بیشتری از درآمدهای بخش‌های مختلف به شهرداری‌ها و ضمانت اجرای آن پرداخته است.

وی هم‌چنین از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست کرد با قید فوریت، نسبت به تصویب این لایحه اقدام کنند تا شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به‌عنوان پیشانی خدمت‌رسانی به مردم، بتوانند خدمات شایسته‌تری به شهروندان ارایه کنند.

شهردار کرمان هم‌چنین با اشاره به روز خبرنگار و تبریک این روز به خبرنگاران، به بخشی از زندگی زنده‌یاد محمد دانشور، خبرنگار، نویسنده و برنده‌ی جایزه‌ی کتاب سال اشاره کرد و گفت: مرحوم محمد دانشور، در سال 1303 به دنیا آمد و در خبرگزاری پارس (ایرنا) و رادیو کرمان، به حرفه‌ی خبرنگاری مشغول بود.

عالم‌زاده افزود: مرحوم دانشور، در سال 1338 به شهرداری کرمان پیوست و به‌عنوان مسئول دفتر شهردار و روابط‌عمومی شهرداری کرمان، 33 سال خدمات ارزشمندی ارایه کرد.

وی ادامه داد: مرحوم دانشور، در سال 61 بازنشسته شد، اما پس از آن به‌عنوان مشاور و امین، در کنار پنج شهردار کرمان حضور داشت.

عالم‌زاده با بیان این‌که «از قلعه‌دختر تا دقیانوس»، «محله‌های قدیمی کرمان» و «مسجد و محله‌ی خواجه‌خضر»، کتاب‌های نوشته‌شده توسط زنده‌یاد دانشور هستند، گفت: کتاب «مسجد و محله‌ی خواجه‌خضر»، سال 76 به‌عنوان کتاب برتر سال کشور انتخاب شد.

وی افزود: هم‌چنین کتاب «تاریخ شورا و شهرداری» نیز توسط زنده‌یاد دانشور تدوین و پس از مرگ وی منتشر شد.

 

افتتاح پل شهید بهشتی، در شهریورماه

شهردار کرمان به پروژه‌های شهری هم اشاره کرد و با بیان این‌که در این دوره مقرر شد به‌جای اجرای پروژه‌های جدید، پروژه‌های نیمه‌تمام تکمیل شوند، گفت: در دوره‌ی جدید تلاش کردیم تا تمام مشکلات پل شهید بهشتی (سیدی) حل شود و اکنون اجرای این پل مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

عالم‌زاده از نصب تیرباکس آخرین دهنه‌ی پل شهید بهشتی در هفته‌ی گذشته خبر داد و گفت: با تلاش معاونت حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی و پیمان‌کار، پل شهید بهشتی در حال تکمیل است و در شهریورماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی به پروژه‌های در دست اجرای قرارگاه خاتم در کرمان هم اشاره کرد و با بیان این‌که شهرداری کرمان بخشی از منابع مالی را در اختیار قرارگاه خاتم قرار داده است، گفت: طبق تعهد قرارگاه خاتم، زیرگذر میدان آزادی تا اواخر شهریورماه به شهرداری تحویل داده می‌شود.

شهردار کرمان افزود: پس از تحویل زیرگذر آزادی، بخشی از عملیات اجرایی پروژه را شهرداری کرمان باید انجام دهد که حدود یک‌ماه طول می‌کشد و پس از آن این پروژه نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

اجرای ادامه‌ی بولوار کوثر با مشارکت بخش خصوصی

عالم‌زاده به مذاکره با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای اجرای ادامه‌ی 45 متری کوثر و احیای بخشی از بافت تاریخی کرمان اشاره کرد و گفت: در رابطه با اجرای ادامه‌ی 45 متری کوثر، در حال بررسی پیشنهادهای سرمایه‌گذارها هستیم.

وی در خصوص احیای بخشی از بافت تاریخی با مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی نیز گفت: در حال مذاکره با سرمایه‌گذار هستیم تا محدوده‌ی اطراف مسجد امام (رحمت‌الله‌علیه) که متعلق به شهرداری است، به مجموعه‌ی تجاری، تفریحی و توریستی تبدیل شود.

شهردار کرمان در عین حال بیان کرد: این اقدامات پس از تصویب شورای اسلامی شهر کرمان در دست اجرا قرار خواهد گرفت.

 

ممنوعیت فعالیت در فضای مجازی

عالم‌زاده هم‌چنین با بیان این‌که مدیران دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی ازجمله شهرداری از فعالیت در فضای مجازی (تلگرام) منع شده‌اند، به مطرح‌شدن موضوع خرید چند دستگاه خودروی سبک برای شهرداری در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: چون در فضای مجازی امکان پاسخ‌گویی وجود ندارد، از فرصت پیش‌آمده برای باز کردن این موضوع استفاده می‌کنم.

وی افزود: شهرداری کرمان سال‌هاست که نتوانسته خودروی سبک مناسبی تهیه کند و اکنون، به حدود 20 تا 30 خودرو نیاز داریم.

شهردار کرمان ادامه داد: به‌دلیل کمبود منابع مالی، امکان خرید خودروی سبک برای شهرداری وجود ندارد؛ بنابراین، تصمیم گرفتیم یک خودروی «لندکروز» که متعلق به حوزه‌ی شهردار و خودروی تشریفات شهردار محسوب می‌شود و حدود یک میلیارد تومان قیمت دارد را از طریق مزایده بفروشیم و پس از دریافت بهای آن، 20 خودروی جدید داخلی خریداری کنیم تا ناوگان شهرداری نوسازی شود.

عالم‌زاده هم‌چنین در رابطه با پیشنهاد مطرح‌شده ازسوی شورای عالی کلان‌شهرها که در کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا مورد بررسی قرار گرفته مبنی بر تعیین یک روز به‌عنوان روز فرهنگی کرمان گفت: در اوایل فعالیت خود در شهرداری کرمان، به شورای عالی کرمان‌شناسی پیشنهاد دادم که یک روز به‌عنوان روز کرمان تعیین شود و این روز را به‌عنوان روز تولد کرمان جشن بگیریم و اکنون می‌توانیم هفته‌ی فرهنگی کرمان داشته باشیم که هر روز آن عناوین مختلفی داشته باشد و روز نخست آن نیز به‌عنوان روز کرمان در نظر گرفته شود.

وی افزود: هرچه مناسبت‌های مختلف را افزایش دهیم، موجب نشاط و شادابی بیشتر شهروندان خواهد شد.

محمدرضا احمدی

0