شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • پلیس
  • شماره خبر: 9609168
  • 17 تیر 1399
  • 16:29
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
تشدید نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی در اصناف و اماکن عمومی

سرپرست پلیس امنیت عمومی استان کرمان اعلام کرد:

تشدید نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی در اصناف و اماکن عمومی

سرپرست پلیس امنیت عمومی استان کرمان گفت: پلیس با همکاری ارگان‌هایی ازجمله اداره‌کل صمت، مرکز بهداشت، اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی، نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در اصناف و اماکن عمومی استان را تشدید می‌کند.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، سرهنگ محمود پارسا هفدهم تیرماه در نشست خبری افزود: استفادۀ اجباری از ماسک و دستکش و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی توسط مدیران و صاحبان واحدهای صنفی، اماکن عمومی و مشتریان، بخشی از موارد طرح سلامت‌محور و تشدید نظارت بر اماکن عمومی است.
وی بیان کرد: براساس آخرین تدابیر ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا، بازگشایی و فعالیت برخی کسب‌وکارهای پرخطر مانند تالارهای پذیرایی صرفاً در شهرهای کم‌خطر سفید و زرد با ۵۰ درصد ظرفیت تالار، فعالیت نمایشگاه‌های تخصصی در شهرهای کم‌خطر سفید و زرد تنها در صورت دعوت از افراد متخصص و عدم حضور بازدید‌کننده و با رعایت کلیۀ پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی مجاز است.
 سرپرست پلیس امنیت عمومی استان کرمان افزود: بازگشایی و فعالیت سایر کسب‌وکارهای پرخطر مانند استخر، سونا، جکوزی و ماساژ کماکان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.
پارسا خاطرنشان کرد:  فعالیت آرایشگاه‌های زنانه و مردانه، آموزشگاه‌های رانندگی و باشگاه‌های ورزشی انفرادی و غیرگروهی که ارتباط بین فردی زیادی ندارند، مطابق آخرین تصمیمات ستاد مقابله با کرونا به شرط مراعات الزامات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی مجاز است. 
وی بیان کرد: تمام این تصمیمات از طریق اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی و مأموران نظارت بر اماکن عمومی رصد می‌شود و از فعالیت واحدهای صنفی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، جلوگیری خواهد شد.
سرپرست پلیس امنیت عمومی استان کرمان با تأکید بر اینکه در شرایط فعلی عرضۀ قلیان در واحدهای صنفی خط قرمز پلیس است، افزود: مطابق دستور دادستانی با واحدهای متخلف در این صنف برخورد قانونی می‌شود.
پارسا به متصدیان واحدهای صنفی و مدیران واحدها و اتحادیه‌ها و اتاق اصناف یادآور شد: از ارائه هر گونه خدمات به مشتریانی که موازین بهداشتی به‌ویژه زدن ماسک را رعایت نکنند، جداً خودداری کنید.

 

0