جمعه 10 فروردین 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9610001
  • 29 آبان 1401
  • 14:16
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
تعامل حداکثری با نهادهای دیگر در حوزه خلاقیت و نوآوری

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان خبر داد:

تعامل حداکثری با نهادهای دیگر در حوزه خلاقیت و نوآوری

اولین مدرسه کسب‌و‌کار بانوان استان کرمان، توسط مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری کرمان و با همکاری پارک علم و فناوری استان کرمان و مرکز رشد بانوان، برگزار شد.

به گزارش کِرنا، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان، در آیین برگزاری مدرسه کسب‌و‌کار بانوان استان کرمان که در سالن «دانشور» شهرداری کرمان برگزار شد، با اشاره به تأسیس مرکز نوآوری و خلاقیت شهرداری کرمان و فعالیت موفق آن در  ۹ ماه اخیر، گفت: فصل جدیدی از خدمات مدرن و نوین در شهرداری کرمان در حال انجام است که به نیازهای امروزی جوانان شهر کرمان که سال‌های‌سال مغفول مانده، می‌پردازد.

وحید خطیبی، به برگزاری جلسات متعدد در حوزه کسب‌وکار اشاره کرد و افزود: شهرداری علاوه بر وظیفه ذاتی خود در شهرسازی و فضاسازی شهری، وارد مقوله جدیدی از خدمات شده که ارزش افزوده انسانی ایجاد می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه بانوان، جای برای کار زیاد است، اما جامعه ما برای رسیدن به نقطه مطلوب، فاصله زیادی دارد، یادآور شد: از همه بانوان که صاحب اندیشه خاص و علاقه‌مند به حوزه‌های خلاقیت هستند و  فکر می‌کنند می‌توانند با مشارکت شهرداری، محصول و خدماتی را تولید کنند، دعوت می‌شود تا به این مرکز مراجعه کنند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان افزود: از پیشنهادهای خلاقانه استقبال می‌کنیم و به آینده این مرکز، بسیار امیدورایم.

خطیبی، از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با پارک علم و فناوری خبر داد و افزود: این تفاهم‌نامه در حال امضاست و قصد داریم علاوه بر آن، با دانشگاه هایتک نیز تفاهم‌نامه‌ای داشته باشیم.

وی در ادامه، ضمن ابراز تمایل برای تعامل و همکاری با دستگاهای حمایت‌کننده همچون کمیته امداد امام خمینی (ره)، گفت: از تمام اقداماتی که موجب تعامل می‌شود و برای مشارکت بیشتر شهرداری فرصت خوبی را ایجاد می‌کند، استقبال می‌کنم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان افزود: در ادامه وظایف این مرکز، قصد داریم برای برگزاری نمایشگاه‌ها، دعوت‌نامه‌هایی را ارسال کنیم؛ چراکه این مرکز، بخش لاینفکی از خدمات شهرداری است، اما شهروندان نسبت به آن شناخت کمتری دارند.

خطیبی، سیاست کاری شهرداری در این دوره کاری را، تعامل حداکثری با نهادهای دیگر درجهت ارتقای سطوح کاری به‌خصوص در حوزه خلاقیت و نوآوری دانست و افزود: با وجود مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری، مردم اطمینان داشته باشند که شهرداری درحوزه استقبال از طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه، کوتاهی نخواهد کرد.

در ادامه، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان، با تأکید بر اهمیت کار در جامعه به‌خصوص برای بانوان، گفت: بانوان می‌توانند در کنار وظیفه ذاتی مادری و همسربودن، کارآفرین موفقی نیز باشند.

مریم‌السادات طباطبایی، میزان آگاهی، اطلاعات و مدیریت زمان برای انجام یک کار پُربازده را مهم دانست و افزود: بانوان، باید توانایی جسمی، روحی و احساسی خود را در کسب‌وکار مدنظر قرار دهند.

وی، ایجاد مدرسه کسب‌و‌کار بانوان را طرح خوبی برای رشد بانوان در حوزه کاری ذکر کرد و  افزود: در استانداری کرمان از طرح‌ها و ایده‌های مورد تأیید، حمایت خواهیم کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان هم، با اشاره به اینکه امروزه با حضور بانوان شاهد پیشرفت‌های گوناگونی هستیم، گفت: کمیته امداد برنامه‌های خوبی درخصوص اشتغال دانش‌بنیان انجام داده است.

ناصر عسکری‌نژاد، با تأکید بر ترویج کسب‌وکارهای نوین و اقدامات کمیته امداد در این خصوص، ادامه داد: در توانمند‌سازی کسب‌وکارهای دانش‌بنیان، تسهیلاتی را به مددجویان تحت حمایت یا کسانی که قصد حمایت از اشتغال مددجویان را دارند، در نظر گرفته‌ایم.

وی، مهارت‌آموزی برای مددجویان را در اولویت قرار داد و گفت: خروجی مدرسه می‌تواند خوب باشد و کمیته امداد نیز درخصوص آموزش کسب‌وکار زنان سرپرست خانوار، پیشتاز است و در این زمینه، اعلام آمادگی می‌کند.

در این آیین، رضایی‌زاده، معاون پارک علم و فناوری استان کرمان هم، با ارائه نکات کلیدی مربوط به کسب‌و‌کار و شناخت بازار، از شهرداری کرمان به‌دلیل همکاری و اطلاع‌رسانی درخصوص برگزاری این دوره‌ها، تشکر کرد.

همچنین لاله نخعی، مدیر مرکز توانمندسازی کسب‌و‌کار بانوان پارک علم و فناوری استان کرمان، با اشاره به پایین‌بودن نرخ فعالیت و اشتغال زنان در استان کرمان، هدف از برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای بانوان را توانمندی بانوان برای مدیریت کسب‌و‌کار، اشتغال و کارآفرینی، ذکر کرد.

لازم به ذکر است؛ در برگزاری مدرسه کسب‌وکار بانوان، علاوه بر مرکز نوآوری شهرداری کرمان، اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره)، اداره‌کل بهزیستی استان کرمان، استا نداری کرمان، پارک علم و فناوری و دانشگاه تحصیلات تکمیلی هایتک نیز مشارکت داشته‌اند.

15.6295