پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9606716
  • 23 خرداد 1397
  • 08:50
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
تعاونی مصرف کارکنان شهرداری به برند تبدیل شود

شهردار کرمان تأکید کرد:

تعاونی مصرف کارکنان شهرداری به برند تبدیل شود

شهردار کرمان بر ارایه‌ی خدمات رفاهی به کارکنان شهرداری تأکید کرد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، سیدمهران عالم‌زاده در شورای مدیران شهرداری کرمان با بیان این‌که در ملاقات عمومی، همکاران دغدغه‌های معیشتی فراوانی بیان می‌کنند، گفت: باید کمک به مشکلات معیشتی و مسکن همکاران با فعال کردن تعاونی مصرف کارکنان شهرداری و راه‌اندازی تعاونی مسکن دنبال شود.

وی با تأکید بر این‌که فعال شدن تعاونی مصرف کارکنان شهرداری کرمان باید در اولویت قرار گیرد، گفت: این تعاونی می‌تواند در شهر کرمان به یک برند تبدیل شود.

شهردار کرمان در رابطه با تعاونی مسکن کارکنان شهرداری نیز گفت: وقتی افراد برای انجام یک کار بزرگ دور هم جمع می‌شوند، هزینه‌ها سرشکن می‌شود.

عالم‌زاده افزود: باید برای فعال شدن تعاونی‌های مختلف در شهرداری کرمان جهت رفاه حال کارکنان، باید اراده، همت و پشتکار وجود داشته باشد.

شهردار کرمان هم‌چنین به اجرای خزانه‌داری مشترک اشاره کرد و گفت: با اجرای خزانه‌داری مشترک، تمام درآمدها به حساب شهرداری مرکز واریز و در جلساتی با حضور معاونان و شهرداران مناطق  تخصیص پیدا می‌کند.

عالم‌زاده افزود: اطلاعات میزان درآمدها و هزینه‌کرد، به‌تدریج با توجه به افزایش ظرفیت سایت شهرداری کرمان، در سایت قرار می‌گیرد، تا علاوه بر مدیران و کارکنان شهرداری، مردم نیز در جریان تمام مسایل مالی شهرداری قرار گیرند.

وی ادامه داد: با انتشار اطلاعات درآمد و هزینه‌کرد شهرداری، مردم قضاوت بهتری خواهند داشت و بیش‌تر با شهرداری مشارکت می‌کنند.  

شهردار کرمان با بیان این‌که در یک ماه گذشته با اجرای طرح خزانه‌داری مشترک، تمام سازمان‌ها، کمبود منابع مالی را حس کرده‌اند، گفت: با اجرای خزانه‌دار مشترک، دغدغه‌ی نخست مدیریت شهری که پرداخت حقوق پرسنل است، تا حدودی برطرف می‌شود.

عالم‌زاده با تأکید بر افزایش همدلی و همکاری بین مدیران شهرداری، به موضوعات مختلف ازجمله عادلانه کردن اضافه‌کاری‌ها و ثبت ساعت ورود و خروج اشاره کرد و گفت: وقتی در شهرداری کرمان ماهانه 18 میلیارد تومان به نیروی انسانی حقوق پرداخت می‌شود، عملکرد نیروی انسانی باید به بهره‌وری حداکثری برسد؛ بنابراین، برای رسیدن به این مهم، راهی به جز اصلاح امور مختلف در ساختار شهرداری وجود ندارد.

شهردار کرمان هم‌چنین به ارایه‌ی برنامه‌های معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان اشاره کرد و با تأکید بر همکاری تمام مدیران شهرداری با این معاونت گفت: اگر اقدامات عمرانی و خدماتی شهرداری کرمان با حوزه‌ی فرهنگ و هنر عجین و ارایه شود، ویترینی که از خدمات شهرداری ارایه می‌شود، زیباتر خواهد بود و به افزایش مشارکت شهروندان کمک می‌کند.

در این نشست، رضا دادگرپور، سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری کرمان نیز در خصوص اضافه‌کاری‌های کارکنان شهرداری گفت: هیچ‌کس قصد ندارد اضافه‌کاری‌ها را کم و یا حذف کند؛ بلکه در تلاش هستیم تا اضافه‌کاری عادلانه به کارکنان پرداخت شود.

0