سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9607959
  • 8 مرداد 1398
  • 12:06
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
تعیین‌تکلیف پروژه‌های معوق، مهم‌ترین اولویت سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری خبر داد:

تعیین‌تکلیف پروژه‌های معوق، مهم‌ترین اولویت سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرمان، تعیین‌تکلیف پروژه‌های معوق را از مهم‌ترین اولویت‌های این سازمان در سال‌جاری دانست.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، محمود ایرانمنش با اشاره به این‌که برخی از پروژه‌ها باید سال‌ها پیش به بهره‌برداری می‌رسید، گفت: به همین منظور سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری با توجه به تأکید شهردار کرمان مبنی بر ضرورت تعیین‌تکلیف پروژه‌های معوق، این مهم را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

وی با بیان این‌که خوش‌بختانه پروژۀ ترمینال آدینه کرمان به بهره‌برداری رسید و پروژۀ بهار رضوی و ساختمان جدید شهرداری نیز تعیین‌تکلیف شد، گفت: هم‌چنین جلسات متعدد هیأت‌مدیره برای تعیین‌تکلیف پروژه‌های نیمه‌کاره تشکیل شده و پروژه‌های بزرگی تعیین تکلیف شده‌اند.

ایرانمنش ادامه داد: برای تعیین‌تکلیف یک‌سری پروژه، در حال مذاکره با سرمایه‌گذاران هستیم و قرار است موارد اختلافی که با سرمایه‌گذار داریم، برطرف و رفع شود که پروژۀ مسکونی رُز شرقی و پارکینگ مسجدالرسول از آن جمله است.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرمان خاطرنشان کرد: هم‌چنین برای تعیین‌تکلیف برخی پروژه‌ها ازجمله زمین روبه‌روی مشتاقیه در میدان شهدا که گودبرداری شده و سال‌ها همان‌گونه باقی مانده و کوچه 12 خیابان شریعتی که برای ساخت پارکینگ گودبرداری شده، ولی بلاتکلیف مانده، مذاکره کردیم تا به نتیجه برسند.

ایرانمنش با اشاره به این‌که فراخوان تعدادی پروژه برای جذب سرمایه‌گذار نیز اعلام شده است، افزود: در این راستا فراخوان پروژه‌های ساخت پمپ‌بنزین‌های کوچک در سطح شهر، پارک‌حاشیه‌ای در معابر شهر کرمان و تونل فیبر نوری اعلام شده و هم‌چنین تعدادی پروژه نیز از طریق مکاتبه با واحدهای شهرداری و سنجش نیازهای شهر برای جذب سرمایه‌گذار در برنامه کاری قرار دارد و به‌زودی تعیین‌تکلیف می‌شود.

وی اجرای پروژۀ پمپ‌بنزین‌های کوچک در سطح شهر را عاملی جهت ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری دانست و افزود: این پروژه‌ها، زودبازده هستند و باعث رونق شهر می‌شوند و معضل ترافیک را نیز حل می‌کنند.

ایرانمنش افزود: هم‌چنین سعی داریم از طریق مکاتبه با واحدهای مختلف شهرداری و بررسی و شناسایی نیازهای شهر کرمان و اولویت‌بندی، یک بسته از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهر کرمان ارائه کنیم.

وی ادامه داد: در واقع یک بستۀ کامل شامل مرمت و بازسازی مکان‌های تاریخی ازجمله حمام باغ‌لـله، مدرسه شهرداری، مقبره خواجه اتابک، سامان‌دهی مشاغل مزاحم، مباحث زیست‌محیطی شامل استحصال خاک‌ونخاله، استفاده از انرژی خورشیدی وغیره در دستور کار قرار دارد.

وی با تأکید بر این‌که اولویت سازمان سرمایه‌گذاری در سال‌جاری، تعیین‌تکلیف پروژه‌های معوق است، گفت: در واقع جذب سرمایه‌گذار و تسهیل در فرآیند جذب سرمایه‌گذاری، یکی از رسالت‌های مهم این سازمان است و با جدیت دنبال می‌شود.

0