جمعه 31 فروردین 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9609581
  • 3 تیر 1401
  • 12:25
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
تفاهم‌نامه همکاری بین شهرداری کرمان و دادگستری استان منعقد شد

با هدف بهره‌مندی و استفاده از ظرفیت‌های ساختاری و سازمانی؛

تفاهم‌نامه همکاری بین شهرداری کرمان و دادگستری استان منعقد شد

با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی، رییس‌کل دادگستری استان و سعید شعرباف، شهردار کرمان، تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان و معاونت توسعه حل اختلافات دادگستری استان، منعقد شد.

به گزارش کرمان‌آنلاین، این تفاهم‌نامه با هدف بهره‌مندی و استفاده از ظرفیت‌های ساختاری و سازمانی متقابل بین دادگستری و شهرداری و ایجاد زمینۀ صلح و سازش بین طرف‌های دعوا و رضایت‌مندی حداکثری شهروندان منعقد شده است.

معاون فرهنگی شهردار کرمان در حاشیۀ این مراسم، با بیان اینکه این تفاهم‌نامه در راستای تأکید آموزه‌های قرانی و روایت‌ها، بر گسترش فرهنگ صلح‌وسازش، عفو و ارتقای مشارکت مردم، اشخاص، گروه‌های معتمد، نهادهای مردمی و عمومی در حل‌وفصل اختلافات و دعاوی منعقد شده است، گفت: کاهش ورودی پرونده به محاکم قضایی ازجمله اهداف این تفاهم‌نامه است.

عبدالرضا شیخ‌شعاعی، همکاری در تهیه و تولید محتوا در موضوعات توسعۀ حل اختلافات، ترویج فرهنگ داوری و میانجی‌گری و اعتلای فرهنگ صبر، صلح و سازش، بخشش و رضایت را ازجمله تعهدات مشترک این تفاهم‌نامه ذکر کرد و افزود: اعلام ظرفیت‌ها، تجربیات، توانمندی‌ها، نقاط قوت، ابزار و امکانات موجود برای تحقق اهداف تفاهم‌نامه، ازجمله تعهدات مشترک است.

وی با تأکید بر اینکه همکاری در تشکیل هسته‌های مشاور و هیات‌های اندیشه‌ورز، معرفی نخبگان و اساتید و کارشناسان برجسته برای بهره‌برداری بیشتر برای انجام امور نیز از تعهدات مشترک این تفاهم‌نامه است، از ایجاد و راه‌اندازی شورای حل اختلاف مخصوص امور شهرداری خبر داد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان، درخصوص تعهدات معاونت توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمان، به صدور ابلاغ برای همیارهای صلح معرفی‌شده توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری پس از بررسی‌های لازم اشاره و خاطرنشان کرد: تأمین اساتید و مدرسان برای برگزاری دوره‌های آموزشی صلح‌یاران نیز ازجملۀ این موارد است.

شیخ‌شعاعی، ارایۀ مطالب و پیام‌های لازم برای بهره‌برداری تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی و ارایۀ مطالب و محتوای حقوقی و قضایی برای افزایش آگاهی‌های عمومی در راستای افزایش فرهنگ صلح‌وسازش را ازجمله تعهدات معاونت توسعه حل اختلاف دادگستری کرمان دانست.

وی با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان در راستای انعقاد این تفاهم‌نامه تعهداتی را ازجمله تأمین مکان و سخت‌افزار مناسب برای استقرار هیأت‌های صلح، بر عهده گرفته است، یادآورشد: تأمین مکان و سالن اجتماعات برای برگزاری دوره‌های آموزشی موردنیاز نیز ازجمله تعهدات این سازمان محسوب می‌شود.

معاون فرهنگی شهردار کرمان افزود: یکی از تعهدات شهرداری، تأمین فضای تبلیغاتی محیطی و شهری، چاپ و نصب بنر بر روی تابلوها و بیلبوردهای سطح شهر و تأمین فضای مناسب در اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها برای چاپ و نصب بنر یا پوستر برای ارایۀ مطالب درنظرگرفته‌شده است که در این زمینه اقدامات لازم در دستور کار قرار دارد.

شیخ‌شعاعی، تأمین جایگاه مناسب در بستر اینترنت و فضای مجازی متعلق به شهرداری و سازمان‌های وابسته را نیز ازجمله زمینه‌های مناسب برای فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی درخصوص موضوعات مشترک دانست و گفت: در معابر منتهی به مکان‌ها و ساختمان‌های قضایی برای ایجاد بیلبورد در چارچوب ضوابط شهرداری، جانمایی انجام و مکان مناسب در نظر گرفته خواهد شد.

وی افزود: ساخت بیلبورد‌های موردنظر در مسیرهای منتهی به مکان‌های قضایی، به‌صورت مشارکتی و با همکاری شهرداری و دادگستری خواهد بود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان در ادامه، تأمین مکان و تجهیزات اداری برای راه‌اندازی شورای حل اختلاف مخصوص امور شهرداری را نیز ازجمله تعهدات این سازمان ذکر کرد.

لازم به ذکر است؛ این تفاهم‌نامه در پنج ماده و سه نسخه تنظیم و در اول تیرماه 1401 به امضای مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان و معاون قضایی رییس‌کل و معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان رسید.

با معرفی نمایندگان تام‌الاختیار دو دستگاه، مفاد این تفاهم‌نامه اجرایی و پیگیری می‌شود و از تاریخ انعقاد به مدت سه سال قابل اجراست.

0