پنج شنبه 9 فروردین 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9607250
  • 14 آبان 1397
  • 07:09
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
تمام بار مالی پروژه‌های شهری بر دوش شهرداری است/ بارگذاری موارد مربوط به پروژه‌های شهری قرارگاه خاتم بر روی سایت شفافیت شهرداری

شهردار کرمان:

تمام بار مالی پروژه‌های شهری بر دوش شهرداری است/ بارگذاری موارد مربوط به پروژه‌های شهری قرارگاه خاتم بر روی سایت شفافیت شهرداری

شهردار کرمان از حضور پرشور مردم در راه‌پیمایی 13 آبان، روز مبارزه با استکبار جهانی تشکر کرد.

به گزارش پایگاه خبری کرمان‌آنلاین، سیدمهران عالم‌زاده در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، مردم را بزرگ‌ترین سرمایه‌های کشور دانست و گفت: هرکجا که نیاز به حضور مردم باشد، پرشور در صحنه حضور پیدا می‌کنند.

شهردار کرمان هم‌چنین به وضعیت تأمین اعتبار پروژه‌های قرارگاه خاتم در کرمان اشاره کرد و گفت: متأسفانه آنچه در ذهن جامعه شکل گرفته، این است که پروژه‌های شهری کرمان به‌صورت مشارکتی در حال اجراست و انتظار می‌رفته که بخشی از هزینه‌ها توسط دولت پرداخت شود؛ درحالی‌که این‌گونه نیست و تمام بار مالی پروژه‌ها بر دوش شهرداری کرمان است.

عالم‌زاده افزود: هم‌چنین قرار بود پروژه‌ها طی دوسال توسط قرارگاه خاتم اجرا شوند و هزینه‌های آن‌ها طی مدت چهارسال توسط شهرداری پرداخت شود که این‌گونه هم رقم نخورده است.

وی ادامه داد: هم‌چنین شهروندان تصور می‌کنند بخشی از پرداخت هزینه‌های پروژه‌های شهری به قرارگاه خاتم، در قالب پروانه‌ی ساختمانی است، که این‌گونه نیست؛ بلکه به‌صورت 50 درصد نقد و 50 درصد ملک است.

شهردار کرمان در عین حال بیان کرد: خوش‌بختانه اجرای پروژه‌های شهری امروز در فضایی امن و آرام، پیش می‌رود و ارتباط خوبی با قرارگاه خاتم داریم.

عالم‌زاده افزود: همدلی مطلوبی بین شهرداری و قرارگاه خاتم وجود دارد و پروژه‌های شهری براساس اولویت در حال اجراست و هیچ پروژه‌ای تعطیل نیست.

شهردار کرمان هم‌چنین با اشاره به راه‌اندازی سایت شفافیت شهرداری کرمان گفت: به‌زودی تمام قراردادها، مصوبات، صورت‌وضعیت‌ها و ارقام ریالی مربوط به پروژه‌های شهری قرارگاه خاتم در کرمان، بر روی سایت شفافیت شهرداری بارگذاری خواهد شد تا مردم در جریان اطلاعات مربوط به این پروژه‌ها قرار گیرند.

محمدرضا احمدی

0