جمعه 10 فروردین 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9607273
  • 21 آبان 1397
  • 16:27
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
تنها مسئولیت جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب بر عهده شهرداری است

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان:

تنها مسئولیت جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب بر عهده شهرداری است

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان تصریح کرد: طبق قانون شهرداری‌ها، تنها وظیفه‌ی جمع‌آوری و نگهداری سگ‌های بلاصاحب بر عهده شهرداری است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کرمان‌آنلاین، محمدرضا قربانی افزود: با این حال شهرداری کرمان با ساخت سایت نگه‌داری و رهاسازی در کیلومتر 11 جاده کوهپایه، بیش از دو میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه کرده است.

وی با اشاره به اختصاص زمین 17 هزار و 430 مترمربعی به این مهم افزود: پناهگاه، قرنطینه، اتاق عمل، محل نگهداری توله، انبار، اتاق معاینه، سرویس و سایت رهاسازی از موارد ایجاد شده در این سایت است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان از زنده‌گیری بیش از سه هزار قلاده سگ در سال‌جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون، بیش از هفت هزار قلاده سگ زنده‌گیری و 354 قلاده نیز عقیم شده است.

قربانی با اشاره به اجرای زیرسازی و آماده‌سازی زمین پناهگاه گفت: هزینه‌ی نیروهای شاغل در این حوزه و نگه‌داری از این مکان، بیش از 100 میلیون تومان است.

وی به جلسه‌ی کارگروه استانی کنترل جمعیت حیوانات بدون صاحب در معاونت عمرانی استانداری اشاره و بیان کرد: علاوه بر شهرداری که وظیفه‌ی جمع‌آوری و عقیم‌سازی سگ‌های بدون صاحب را برعهده دارد، دامپزشکی، اداره بهداشت و علوم پزشکی نیز در این زمینه مسئولیت دارند.

قربانی با بیان این‌که در این جلسه تأمین خوراک سگ‌های بدون صاحب ازسوی دامپزشکی شمال و جنوب استان تصویب شد، گفت: هم‌چنین مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی موادغذایی قابل استفاده برای سگ‌ها را در اختیار شهرداری قرار دهد.

وی هم‌چنین از تصویب مصوبه شناسایی نقاط تجمع سگ‌های بدون صاحب در شهر کرمان ازسوی ادارات محیط زیست و دامپزشکی خبر داد و خاطرنشان کرد: شهرداری کرمان و دهیاری‌های اطراف نیز موظف شدند سگ‌های بدون صاحب را جمع‌آوری کرده و به پناهگاه منتقل کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری با اشاره به لزوم همکاری دانشگاه علوم پزشکی و دامپزشکی در عقیم‌سازی سگ‌های بدون صاحب گفت: هم‌چنین خدمات دارو و درمان این حیوانات ازسوی اداره دامپزشکی در اختیار شهرداری کرمان قرار می‌گیرد.

قربانی خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد انجمن حمایت از حیوانات، سگ‌های عقیم‌شده را واکسن و پلاک‌گذاری کرده و اداره‌کل محیط زیست استان نیز بر غذا، دارو و سلامت این حیوانات نظارت کامل داشته باشد.

15.644