سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9609487
  • 27 اردیبهشت 1401
  • 22:42
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
توزیع نهال ریشه‌ای تولیدی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری

توزیع نهال ریشه‌ای تولیدی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان، از آغاز توزیع نهال ریشه‌ای تولیدی این سازمان برای کاشت در فضای سبز سطح شهر خبر داد.

به گزارش کرمان‌آنلاین، یدالله علیزاده، با اشاره به ظرفیت مطلوب مجموعه تولید گل‌وگیاه در زمینۀ تولیدات گیاهی گفت: در کشت بهاره تقریباً یک میلیون و 500 هزار نهال ازجمله جعفری، آهار، رعنا زیبا، اطلسی ایرانی، ناز آفتابی، کرپسیس و میمون، در نهالستان مجموعه تولید گل‌وگیاه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری کاشته شده است.

وی افزود: با تلاش همکاران این سازمان، حدود ۹۰ درصد تولید نهال مورد نیاز سالانۀ شهر از این طریق تأمین می‌شود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری با بیان پیش‌بینی می‌شود میزان تولیدات امسال ضمن تنوع در تمامی گونه‌ها، با افزایش چندبرابری در تعداد همراه باشد، گفت: از این طریق صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای به‌واسطه کاهش خرید گل‌وگیاه خارج از سیستم شهرداری، نصیب شهر خواهد شد.

علیزاده افزود: با توجه به سازماندهی شهرداری درخصوص گل‌وگیاه تولیدی سازگار با شرایط آب‌وهوایی کرمان و به‌صرفه بودن، ترجیحاً تأمین گل‌وگیاه مورد نیاز مناطق پنج‌گانه از مجموعه تولیدات گل‌وگیاه سازمان است تا علاوه بر استفاده از تمام ظرفیت سازمان و بهره‌مندی از دانش کارشناسان در زمینه تولیدات، گل‌وگیاه مصرفی خود را تهیه کنند.

وی با بیان اینکه کاشت گونه‌های دیگر و ایجاد تنوع در کاشت گل نیز در دستور کار قرار دارد، گفت: این گونه‌ها از لحاظ سازگاری با آب‌وهوای کرمان بررسی می‌شوند.

علیزاده ادامه داد: هم‌اکنون، در حال توزیع گونه‌های تولیدی جهت کاشت در فضای سبز و پارک‌های مناطق پنج‌گانه شهری هستیم.

15.5418