جمعه 31 فروردین 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9605518
  • 29 مهر 1396
  • 12:41
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
توسعه‌ همه جانبه شهرهای کم‌تر برخودار نیازمند پیوست اجتماعی است

رییس مرکز توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی کشور:

توسعه‌ همه جانبه شهرهای کم‌تر برخودار نیازمند پیوست اجتماعی است

رییس مرکز توسعه و پیش‌گیری سازمان بهزیستی کشور با حضور در نشست تخصصی مدیران عضو منطقه‌ی دو کشور، ایجاد مراکزغربالگری و مشاوره‌ای را ضروت مناطق کم‌تر برخودار دانست.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، رییس مرکز توسعه و پیش‌گیری سازمان بهزیستی کشور با حضور در نشست تخصصی مدیران عضو منطقه‌ی دو کشور، ایجاد مراکزغربالگری و مشاوره‌ای را ضروت مناطق کم‌تر برخودار دانست.

 فرید براتی سده با تاکید بر منطبق بودن برنامه‌های بهزیستی از جمله راه‌اندازی مراکز جامع خدمات جامع بهزیستی با برنامه‌های اقتصاد مقاومتی، افزود: در مناطق کم‌تر برخوردار باید از توسعه‌ی یک سویه و یک جانبه پرهیز کرد.

براتی سده برطرف شدن مسائل اقتصادی را زمینه‌ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و بیان کرد: توسعه‌ی همه جانبه در مناطق کم‌تر برخوردار از جمله شهر اقتصاد مقاومتی قلعه گنج  نیازمند طراحی پیوست‌های اجتماعی به ویژه برنامه‌های پیش‌گیرانه و سلامت محور است.

مدیر کل بهزیستی استان کرمان هم در این جلسه با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب به مسائل فرهنگی و اجتماعی مناطق محروم توجه ویژه‌ای دارند، گفت: سازمان بهزیستی به عنوان متولی مسائل اجتماعی با ارائه‌ی خدمات تخصصی حامی جامعه‌ی هدف می‌باشد.

صادق‌زاده با اشاره به استفاده از ظرفیت بنیاد مستضعفان به عنوان معین اقتصادی شهرستان قلعه گنج گفت : تفاهم نامه‌های همکاری به عنوان یک الگوی موفق می‌تواند در سایر مناطق کم‌تر برخوردار کشور اجرایی شود .

وی با بیان این‌که اقدامات و طرح‌های خدمات بهزیستی در مناطق محروم باعث کاهش آمار آسیب‌های اجتماعی شده؛ افزود: باید با شناسایی مناطق دارای  زمینه‌ی افزایش بروز آسیب‌های اجتماعی، باید ارائه‌ی خدمات تخصصی برای کمک به این افراد را گسترش دهیم.

صادق زاده تهیه‌ی پیوست اجتماعی برای شهر نمونه‌ی اقتصاد مقاومتی قلعه گنج را از دیگر برنامه های بهزیستی استان کرمان دانست و گفت: در این پیوست اجتماعی راه اندازی مراکز پیش‌گیرانه و سلامت محور طراحی می‌شود.

 

0