جمعه 31 فروردین 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9606351
  • 23 اسفند 1396
  • 11:10
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
ثبت نام  دفاترخدمات الکترونیک قضايي در استان کرمان آغاز شد

ثبت نام دفاترخدمات الکترونیک قضايي در استان کرمان آغاز شد

معاون آمار وفناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان گفت: متقاضیان واجد شرایط می‌توانند پس از مطالعه‌ی اطلاعیه¬‌های اعلامی از تاریخ 22 اسفند 96 لغایت 31 فروردین 97 نسبت ثبت نام اقدام کنند.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، معاون آمار وفناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان گفت: مركز آمار و فناوري اطلاعات قوه قضائيه جهت گسترش خدمات الكترونيك قضايي در راستای تکمیل ظرفیت این دفاتر از تمام متقاضيان واجد شرايط در تمامی حوزه‌های قضایی کشور (غیر از مراکز استان) دعوت به همكاري می‌کند.

حمید خالقی گفت: ثبت نام فقط از طریق سامانه www.adliran.ir ‌انجام می‌شود و اطلاعات راجع به شرایط عمومی و اختصاصی متقاضیان در اطلاعیه‌ی شماره 2 از طریق سامانه www.adliran.ir قابل دریافت است.

وی بیان کرد: پاسخ گویی به سوالات تنها از طریق سامانه امکان‌پذیر است و به هیچ عنوان به مراجعات حضوری و یا تماس تلفنی پاسخ داده نمی‌شود. مسئولیت صحت اطلاعات وارد شده هم با متقاضی است و در صورت اشتباه یا مغایرت اطلاعات به تقاضای وی ترتیب اثر داده نخواهد شد.

خالقی افزود: نام نويسي در اين مرحله جهت ثبت تقاضا است  و متعاقباً نسبت به بررسی صلاحيت و اطلاع رساني از طريق همین سامانه اقدام خواهد شد.

وی یادآور شد: فقط اطلاعيه‌هايي كه از طريق سامانه www.adliran.ir اعلام مي‌شود معتبر بوده و ساير اطلاعيه‌ها از نظر مركزآمار و فناوری اطلاعات غير قابل استناد است.

وی شرايط عمومي متقاضيان تصدی مدیریت دفتر خدمات الكترونيك قضايي را به شرح ذيل اعلام کرد: تابعيت كشور جمهوري اسلامي ايران، التزام عملي به قانون اساسي و ولايت فقيه، تدين به دين مبين اسلام و التزام عملي به احكام و اخلاق اسلامي، عدم اعتياد به مواد مخدر، عدم سوء پيشينه كيفري، دارا بودن كارت پايان خدمت يا معافيت دائم از خدمت نظام وظيفه براي داوطلبان مرد، توانايي جسمي و روحي لازم.

خالقی همچنین شرايط اختصاصي متقاضيان تصدی مدیریت دفتر خدمات الكترونيك قضايي را دارا بودن حداقل مدرك كارشناسي در رشته هاي مرتبط با حقوق، فقه و حقوق و علوم قضايي از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي يا مدرك سطح دو يا بالاتر از حوزه‌هاي علميه، داشتن حداقل بيست و پنج سال سن و دارا بودن پنج سال سابقه كار مرتبط با حوزه‌های قضایی یا حقوقی اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه پنج سال ابتدایی سابقه کار با عنوان پیش شرط ثبت نام بوده و امتیازی به آن تعلق نمی‌گیرد، افزود: جهت اختصاص امتیاز به مشاغلی مانند محقق و پژوهشگر در قسمت شغلی، بایستی شخص فقط به این حرفه مشغول بوده و درنهادهای پژوهشی مرتبط حقوقی یا قضایی فعالیت داشته باشد.

خالقی بر دارا بودن اطلاعات پايه و مهارت كار با رايانه تاکید کرد وگفت: علاوه بر شرايط عمومي و اختصاصي فوق، افرادي كه داراي سوابق خدمتي تاييد شده باشند به تشخيص اداره كل خدمات قضایی، در اولويت قرار دارند.

وی  دريافت پروانه و اشتغال در دفتر خدمات قضائی  براي وكلاي دادگستري و مشاوران موضوع ماده 187 و كارشناسان رسمي دادگستري، قضات و سردفتراني كه به انفصال دائم محكوم شده و اين محكوميت قطعيت يافته است، شاغلان به امر تجارت طبق تعريف ماده 2 قانون تجارت و كارمندان و مستخدمان دولت و كارمندان موسسات عمومي غير دولتي ممنوع اعلام کرد.

وی ادامه داد: کارمندان و مستخدمان دولت و موسسات عمومی غیردولتی در هنگام ثبت نام نباید در این مشاغل مشغول به کار باشند.

15.6077