سه شنبه 29 اسفند 1402
  • فرهنگ و هنر
  • شماره خبر: 9609165
  • 17 تیر 1399
  • 13:56
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
ثبت‌نام فعالیت‌های تابستانی کانون آغاز می‌شود

در استان کرمان؛

ثبت‌نام فعالیت‌های تابستانی کانون آغاز می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان از آغاز ثبت‌نام دوره‌های تابستانی کانون در سراسر استان خبر داد.

به گزارش کرمان‌شهرآنلاین، محسن روحی زمان ثبت‌نام این دوره‌ها را 5 تا 21 تیر اعلام کرد و گفت: با توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشور و محدودیت‌هایی که برای اوقات فراغت تابستان کودکان و نوجوانان وجود دارد، مرحله نخست راه‌اندازی سامانه مرکز مجازی کانون با هدف دسترسی آسان و ایمن خانواده‌های ایرانی و همه فارسی‌زبانان دنیا از ۵ تیر ۱۳۹۹ رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به این‌که سامانه مرکز مجازی کانون شهریور سال‌جاری به‌صورت رسمی افتتاح و خدمات مختلفی از سوی این مرکز ارایه خواهد شد، گفت: فعالیت‌های تابستانی این سامانه شامل انواع دوره‌های فرهنگی، ادبی، هنری و مهارت‌های زندگی است که در سه سطح دوره‌های بدون محدودیت زمانی، کارگاه‌های زنده مجازی انجمن‌های تخصصی و دوره‌های مهارت‌آموزی مراکز استانی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از ۵ تیر با مراجعه به نشانی kpf.ir خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

روحی همچنین از آغاز پذیرش اعضا در مراکز کانون پس از وقفه‌ای سه‌ماهه خبر داد و گفت: بنابر هماهنگی‌های انجام شده با مراجع دارای صلاحیت، مراکز کانون با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از 15 تیر پذیرای متقاضیان حضور در مراکز کانون هستند. البته این روند در مناطق دارای شرایط خاص شیوع کرونا تابع تصمیمات مقام‌های دارای صلاحیت استانی است.

وی گفت: متقاضیان عضویت در مراکز کانون از تابستان امسال علاوه بر خدمات مرتبط با امانت کتاب و استفاده از سالن مطالعه، هشت فعالیت کتاب‌محور رایگان مانند معرفی و نقد و بحث کتاب، روخوانی، آشنایی با مفاخر، مشاهیر، مشاغل و ویژگی‌های تاریخی و جغرافیای و اقوام سرزمین، آشنایی با قرآن و احادیث، مهارت‌های خوب شنیدن و خوب گفتن(قصه‌گویی) دریافت می‌کنند. همچنین با افزایش فعالیت‌ها و کارگاه‌های تابستانی از ۴۴ فعالیت به ۶۲ فعالیت علاقه‌مندان می‌توانند از طیف گسترده دوره‌هایی مانند مهارت‌های ارتباطی و تمرین خوب زندگی کردن تا انواع زیر مجموعه‌های هنرهای تجسمی، نمایش و تئاتر، شعر و داستان نویسی، پویانمایی، قصه‌گویی (فن بیان، زبان بدن، پرورش و پردازش متن)، عکاسی، نجوم و رباتیک بهره ببرند.

محسن روحی همچنین از ایجاد بستر لازم برای آموزش قصه‌گویی به متقاضیان بزرگ‌سال در مرکز مجازی کانون خبر داد.

لازم به ذکر است؛ مهلت ثبت‌نام فعالیت‌ها و عضویت در مراکز کانون ۵ تا ۲۱ تیر است و علاقه‌مندان دوره‌های مجازی برای ثبت‌نام باید از این تاریخ به نشانی kpf.ir و متقاضیان شرکت در دوره‌های حضوری می‌توانند به مراکز کانون در سراسر کشور مراجعه کنند.

0