سه شنبه 28 فروردین 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9609343
  • 5 شهریور 1399
  • 13:35
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
جذب 76 میلیارد تومان درآمد در چهار ماهۀ نخست سال‌جاری

سرپرست شهرداری منطقه دو کرمان خبر داد:

جذب 76 میلیارد تومان درآمد در چهار ماهۀ نخست سال‌جاری

سرپرست شهرداری منطقه دو کرمان گفت: منطقۀ دو شهرداری کرمان در چهار ماهۀ ابتدایی سال‌جاری 76 میلیارد تومان درآمد نقدی و غیرنقدی جذب کرده است.

به گزارش کرمان‌شهر‌آنلاین، رضا خیاط‌زاده در سومین میز گفت‌وگو که با موضوع مسایل مربوط به شهرداری منطقه دو و با حضور معاونان شهردار منطقه و خبرنگاران و کارشناسان نشریه کرمان‌شهر و واحد ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرمان برگزار شد، با اشاره به اینکه مناطق مختلف شهرداری برای پوشش هزینه‌های جاری خود باید درآمدهایی جذب کنند، افزود: در چهارماهۀ نخست سال‌جاری، شهرداری منطقه دو از محل تفکیک حدود 21 میلیارد و 600 میلیون تومان، از محل درآمد عوارض نوسازی یک میلیارد و 400 میلیون تومان و از محل عوارض مشاغل حدود 510 میلیون تومان درآمد کسب کرده است.

وی خاطرنشان کرد: این درآمد ابتدا به خزانۀ شهرداری مرکز واریز می‌شود و در برگشت، بابت اقداماتی از قبیل نگهداری فضای سبز، حمل زباله، پروژه‌های عمرانی، خدمات شهری و پرداخت حقوق کارکنان هزینه می‌شود.

سرپرست شهرداری منطقه دو کرمان افزود: بخشی از اقدامات شهرداری منطقه دو برای تملک در سال‌جاری حدود شش‌ونیم میلیارد تومان هزینه داشته است.

خیاط‌زاده با بیان اینکه طبق بودجۀ مصوب سال 99 شهرداری باید ماهانه 14 میلیارد تومان درآمد داشته باشیم، افزود: با توجه به تغییری که در لوایح عوارض و درآمد شهرداری ایجاد شد و به تصویب شورای اسلامی شهر کرمان رسید، توانستیم به‌طور میانگین ماهانه 20 میلیارد تومان درآمد جذب کنیم که در فروردین‌ماه به‌دلیل تعطیلات نوروز، درآمد کمتری داشتیم.

سرپرست شهرداری منطقه دو کرمان یادآور شد: درآمدی که باید در چهار ماهۀ سال‌جاری جذب می‌کردیم، نسبت به بودجۀ مصوب سال 99، حدود 42 درصد افزایش داشته است.

خیاط‌زاده بیان کرد: با وجود شیوع کرونا و با تلاش همکارانم در منطقه دو، مجموع درآمدمان نسبت به بودجۀ مصوب شهرداری مرکز، دچار کاهش نشده و افزایش هم داشته است.

لازم به ذکر است؛ میز گفت‌و‌گو ویژۀ شرح مفصل فعالیت‌ها و خدمات معاونان شهردار، شهرداران مناطق و مدیران شهرداری است که با حضور کارشناسان و خبرنگاران واحد ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری و نشریه کرمان‌شهر برگزار می‌شود.

15.7684