شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9607090
  • 31 شهریور 1397
  • 10:12
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
جمعیت دانش‌آموزی استان چهار درصد افزایش دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان :

جمعیت دانش‌آموزی استان چهار درصد افزایش دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به 602 هزار دانش‌آموز در سال جدید گفت: جمعیت دانش‌آموزی استان چهار درصد افزایش داشته است.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به این‌که 602 هزار دانش‌آموز طی سال تحصیلی جدید در 29 هزار کلاس درس مشغول به تحصیل خواهند شد گفت: این تعداد دان‌آموز در  هفت هزار و 400 مدرسه تحصیل خواهند کرد.

احمد اسکندری‌نسب افزود: 34 درصد از این مراکز آموزشی در استان کرمان، نیاز به مقاوم سازی دارند.

وی با با بیان این‌که کرمان داری 32 منطقه آموزشی است، گفت: پراکندگی مناطق آموزشی  در کرمان زیاد است و 270 مدرسه در مناطق روستایی و سخت گذر وجود دارد.

وی تصریح کرد: سال گذشته اعتبارات تخصیص یافته ملی و استانی در آموزش و پرورش کرمان کم‌تر از میانگین کشوری بود و نتوانستیم کارگاه‌های آموزشی به ویژه در هنرستان‌ها را به‌روز کنیم.

اسکندری با بیان این‌کهاستان کرمان کمترین سرانه فضا آموزشی و بیش‌ترین مراکز شبانه روزی را دارد، گفت: 33 هزار دانش‌آموز اتباع بیگانه در این استان به ویژه در شهرهای پرجمعیت وجود دارد که آموزش و پرورش را با مشکل مواجه کرده است.

وی با بیان این‌که معلمان استان کرمان با وجود مشکلات، کار تعلیم و تربیت را تاکنون به خوبی انجام داده‌اند خاطرنشان کرد: این مهم سبب کاهش نرخ بی‌سوادی در سرشماری سال 95 و نرخ جذب و بهبود پایه اول ابتدایی نزدیک به میانگین کشوری شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از پوشش صد درصدی پژوهش‌سراها در همه‌ف مناطق استان خبر داد و گفت: در سال‌های اخیر حضور خیرین مدرسه ساز رشد قابل توجهی داشته که در 26 نقطه استان پروژه‌های مدرسه‌سازی از محل کمک‌های خیرین انجام شده است.

16.2509