چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
  • فرهنگ و هنر
  • شماره خبر: 9609120
  • 7 تیر 1399
  • 10:24
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
جهان با من برقص و خاطرات موتورسیکلت را تماشا کن

جهان با من برقص و خاطرات موتورسیکلت را تماشا کن

علیرضا فدایی کرمانی - ستون شهر فرنگ در حالی پیشنهاد خود را بعد از هفته‌ها برای تماشای فیلم در ژانرهای مختلف از سرگرفته است که متاسفانه همچنان تماشای فیلم در سالن سینما چندان توصیه نمی‌شود.

به‌هر روی این هفته به علاقه‌مندان تماشای فیلم ایرانی چند پیشنهاد دارم: اولین پیشنهاد، تماشای فیلم «جهان با من برقص» به به نویسندگی و کارگردانی سروش صحت است. در این فیلم که محصول ۱۳۹۷ است، علی مصفا، پژمان جمشیدی، جوادعزتی، هانیه توسلی و دیگرانی ایفای نقش می‌کنند‌. داستان فیلم درباره‌ی جهانگیر است که دوستانش را در تولدش دعوت می‌کند و بقیه‌ی ماجراهای فیلم را رقم می‌زند. ‌این فیلم در شبکه‌ی نمایش خانگی و فیلیمو و نماآوا در دسترس علاقمندان است. اما با توجه به اکران آنلاین فیلم‌ها پس از شیوع کرونا این هفته تماشای آنلاین فیلم «حکایت دریا» به کارگردانی و نویسندگی بهمن فرمان‌آرا پیشنهاد می‌شود در این اثر علی نصیریان، داریوش اسدزاده، فاطمه معتمد اریا، لیلا حاتمی، علی مصفا و بهمن فرمان‌آرا و به عنوان بازیگر حضور دارند. تماشای این فیلم جذاب از طریق فیلیمو و نماآوا برای علاقه‌مندان مقدور است.
برای علاقه‌مندان به تماشای فیلم مستند، این هفته به مناسبت سالگرد شهادت دکتر چمران مستند «خاطرات موتور سیکلت» را پیشنهاد می‌کنم. این مستند به کارگردانی امیر حسین نوروزی داستان موتورسواران جوانی را روایت می‌کند که زندگی متمولانه‌ای داشتند و به تفریح مشغول بودند. یکی از تفریحات ا‌صلی آنان این بود که در تپه‌های ساکت و خلوت اطراف شهر موتوسواری می‌کردند، اما با شروع جنگ، بزرگمردی به نام مصطفی چمران دل آنها را برد و این گروه همراه  شهید چمران به جبهه رفتند. این مستند تندیس نقره‌ای جشنواره‌ی مستند را کسب نموده است. این مستند در فیلیمو و نماآوا و سینما مارکت در دسترس علاقه‌مندان است. اما برای دوستداران سریال‌های ایرانی سریال «هم‌گناه» به کارگردانی مصطفی کیایی توصیه می‌شود که پخش فصل دوم آن چند هفته است که آغاز شده است. هم گناه سریال جذابی است که در آن پرویز پرستویی، محسن کیایی، هدیه تهرانی، حبیب رضایی، مهدی پاکدل و مسعود رایگان به عنوان بازیگر حضور دارند. این سریال در شبکه‌ی نمایش خانگی و فیلیمو و نماآوا در دسترس علاقه‌مندان است.

0