جمعه 31 فروردین 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9607423
  • 4 دی 1397
  • 19:25
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
حضور دادگستری کرمان در نخستین نمایشگاه فناوری‌های نوین در روابط‌عمومی

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کرمان خبر داد:

حضور دادگستری کرمان در نخستین نمایشگاه فناوری‌های نوین در روابط‌عمومی

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کرمان از حضور دادگستری کرمان در نخستین نمایشگاه فناوری‌های نوین در روابط‌عمومی خبر داد.

حمید خالقی در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری کرمان‌آن‌لاین، با اشاره به ضرورت استفاده از خدمات الکترونیکی در راستای تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها و صرفهجویی در وقت و هزینۀ گروه‌های هدف، شفاف‌سازی فرایندهای رسیدگی و افزایش کارآمدی نظام قضایی گفت: توسعۀ خدمات الکترونیکی در دستگاه قضایی هم‌چنین موجب افزایش نسبی سرعت، دقت و کیفیت و هم‌چنین افزایش رضایت‌مندی مردم از دستگاه قضایی می‌شود.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان کرمان با معرفی سامانۀ (909907575) گفت: به‌منظور حل سریع‌تر مشکلات حقوقی شهروندان، مرکز مشاورۀ تلفنی حقوقی،  توسط کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی راه‌اندازی شده و کارشناسان پاسخ‌گوی سوالات حقوقی شهروندان هستند.

وی افزود: شهروندان کرمانی می‌توانند از طریق  سامانۀ (909907575)  و ارتباط با مرکز مشاوره، به‌صورت تلفنی سوالات حقوقی خود را مطرح کنند.

خالقی در خصوص کاربرد این سامانه گفت: مشاوره، آگاهی و اطلاع‌رسانی قبل از تنظیم دادخواست در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، هرگونه اقدامات حقوقی در زندگی روزمره، هرگونه اقدام در معاملات ملکی و ثبتی، هرگونه اقدام حقوقی و تخصصی در اختلافات خانوادگی، عقد قراردادهای ثبتی و حقوقی داخلی و بین‌المللی و تهیۀ تمام اسناد تجاری مالی و حقوقی، از مواردی است که کارشناسان دربارۀ آن‌ها به شهروندان پاسخ‌گویی خواهند داشت.

وی افزود: شهروندان می‌توانند از طریق خط ثابت و بدون نیاز به کد پیش‌شماره، از سراسر استان با این سامانه تماس بگیرند.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان کرمان هم‌چنین با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه فناوری‌های نوین در روابط‌عمومی، توسط شهرداری کرمان، برگزاری این نمایشگاه را دارای اهمیت بالایی دانست و گفت: با توجه به اهمیت استفاده از فناوری‌های نوین در تمام حوزه‌ها ازجمله دستگاه قضایی، دادگستری کرمان در این نمایشگاه حضور خواهد داشت.

0