چهارشنبه 8 فروردین 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9609007
  • 8 خرداد 1399
  • 18:42
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
حضور و فعالیت کافه‌ون‌ها، پدیدۀ خلاقانۀ اجتماعی و جاذبۀ گردشگری شهری است

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری:

حضور و فعالیت کافه‌ون‌ها، پدیدۀ خلاقانۀ اجتماعی و جاذبۀ گردشگری شهری است

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان از برنامه‌ریزی برای حضور کافه‌ون‌ها در نقاط مختلف شهر کرمان ازجمله محدودۀ یخدان مؤیدی خبر داد.

به گزارش کرمان‌شهر‌آنلاین، محمد جهانشاهی در جلسه‌ای که با حضور مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری، کارشناسان حوزه ترافیک و راهنمایی و رانندگی و صاحبان کافه‌ون‌ها و دکه‌های سیار غذاهای خیابانی برگزار شد، با اشاره به ترکیب فضای گردشگری و تاریخی یخدان مؤیدی گفت: حضور کافه‌ون‌ها می‌تواند این محل را به یکی از مقاصد گردشکری درون‌شهری برای مردم کرمان و گردشگران تبدیل کند.

وی همچنین به پیشنهاد سه نقطه ازجمله بلوار حمزه، خیابان کامیاب (روبه‌روی یخدان مؤیدی) و بلوار جمهوری‌اسلامی روبه‌روی سالن سنگ‌نوردی برای فعالیت کافه‌ون‌ها اشاره کرد و گفت: کافه‌ون‌ها باید در نقطه‌ای حضور پیدا کنند که کمترین مشکلات ترافیکی و معارض را داشته باشد و از امنیت کافی و دسترسی خوبی نیز برخوردار باشد.

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری استمرار حضور مردم برای فعالیت کافه‌ون‌ها را نیز ضروری دانست.

جهانشاهی با تأکید بر این‌که رونق گردشگری، بخشی از اهداف حضور کافه‌ون‌ها و دکه‌های سیار غذاهای خیابانی است، گفت: حضور کافه‌ون‌ها به‌دلیل ایجاد فضایی برای تعاملات اجتماعی، می‌تواند پدیدۀ خلاقانۀ اجتماعی و به‌نوعی جاذبۀ گردشگری شهری باشد.

وی بیان کرد: صاحبان غذای خیابانی و کافه‌ون‌ها تا 20 تیرماه فرصت دارند پیشنهادهای خود را در خصوص مکان مناسب جهت فعالیت اعلام کنند.

افضلی، نماینده اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز در این نشست ضمن تشکر از شهرداری و همکاری پلیس برای ایجاد فضایی برای حضور کافه‌ون‌ها در شهر کرمان گفت: طرح حضور و فعالیت کافه‌ون‌ها در اغلب شهرهای تاریخی و گردشگری ایران اجرا شده و در رونق گردشگری نیز تأثیرگذار بوده است.

وی با بیان این‌که بلوار جمهوری‌اسلامی برای حضور کافه‌ون‌ها به مدت کوتاه، پیشنهاد مناسبی است، گفت: شهرداری کرمان نیز می‌تواند از طریق تبلیغات محیطی، این موضوع را در بین مردم جا بیندازد.

در ادامۀ این جلسه نیز صاحبان کافه‌ون‌ها و غذاهای خیابانی، به پیشنهادها و مشکلات پیشِ روی فعالیت خود را ارایه کردند.

در پایان نیز در خصوص فرصت‌ها و موضوعات ترافیکیِ نقاط پیشنهادشده برای حضور کافه‌ون‌ها، گفت‌و‌گو و تبادل نظر شد.

0