جمعه 10 فروردین 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9605471
  • 23 مهر 1396
  • 14:04
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
حفظ حرمت قلم و آزادی بیان در مطبوعات  است

رئیس‌کل دادگستری استان کرمان :

حفظ حرمت قلم و آزادی بیان در مطبوعات است

رئیس‌کل دادگستری استان کرمان بر حفظ حرمت قلم و آزادی بیان در مطبوعات تأکید کرد و افزود: رویکرد سیستم قضائی بر این بوده است تا جای امکان پای مطبوعات به محاکم قضائی باز نشود.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، یدالله موحد در جلسه‌ی تجلیل از اعضای هیات منصفه‌ی دادگاه مطبوعات استان کرمان که با حضور منتخبین هیات در محل دادگستری کرمان برگزار شد، گفت: به‌رغم فراوانی و کثرت  مطبوعات، خوشبختانه در استان کرمان  خیلی بحث جرائم مطبوعاتی به‌صورت جدی نداریم.

موحد افزود: طی چند سال گذشته مدعی‌العموم کم‌تر در بحث جرائم مطبوعاتی ورود کرده است و بیش‌تر سعی شده است با تذکر مسائل حل‌وفصل شود وتا جای امکان پای مطبوعات به محکمه باز نشود تا اصحاب رسانه به‌عنوان نماینده‌ی افکار عمومی آزادی و ابتکار عمل داشته باشند.

وی بابیان این‌که عبور  از خط قرمزها و محدودیت‌هایی که قانون مطبوعات برای رسانه‌های مکتوب و مجازی تعیین کرده است جرم تلقی می‌شود، افزود: خوشبختانه اصحاب رسانه در استان کرمان همواره در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حرکت کرده‌اند و عمده پرونده‌هایی که تشکیل می‌شود دارای شاکی خصوصی می‌باشند .  

وی با اشاره به این‌که قانون‌گذار در بحث جرائم مطبوعاتی و سیاسی امتیازاتی قائل شده است، افزود: بر اساس قانون اساسی و قوانین عادی کشور، جرائم مطبوعاتی و سیاسی با حضور هیات منصفه انجام می‌شود.

رئیس شورای قضائی استان گفت: هیات منصفه نماینده‌ی اقشار مختلف جامعه است که توسط هیاتی از اقشار مختلف جامعه انتخاب می‌شود و به مدت 2 سال به‌عنوان عضو هیات منصفه در محاکم کیفری شرکت و اعلام نظر می‌کنند.

رئیس‌کل دادگستری استان کرمان در پایان ضمن تقدیر از عملکرد رضایت‌بخش اعضای هیات منصفه دادگاه مطبوعات، گفت: هیات منصفه دادگاه مطبوعات در دو سال گذشته یک‌روند معقول و منطقی را پیش گرفت و در بسیاری از موارد موفق در ایجاد صلح و سازش شده است.

15.625