شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9607913
  • 17 تیر 1398
  • 14:04
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
حفظ فضای سبز مهم‌تر از توسعۀ آن است

شهردار کرمان:

حفظ فضای سبز مهم‌تر از توسعۀ آن است

شهردار کرمان گفت: در حال حاضر، حفظ فضای سبز شهر کرمان مهم‌تر از توسعۀ آن است.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، سیدمهران عالم‌زاده در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، ضمن عرض تبریک دهۀ کرامت و روز قلم و خیرمقدم به آقای مؤیدی، عضو جدید شورای اسلامی شهر، در پاسخ به سوالات منصور ایرانمنش، عضو شورای اسلامی شهر در رابطه با دلیل خشک شدن برخی درختان شهر و آبیاری آن‌ها گفت: درختان خیابان جهاد و بولوار هوانیروز دچار مشکلاتی هستند که مربوط به سال‌های گذشته است.

وی ادامه داد: زمانی که خیابان‌های جهاد و هوانیروز زیرسازی شد، زیر این درختان هم زیرسازی شده و اکنون با رشد درخت، ریشۀ درختان به این نواحی برخورد کرده و امکان رشد و گسترش بیشتر ندارند؛ بنابراین، باعث خشک شدن برخی از آن‌ها شده است.

شهردار کرمان بیان کرد: برای رفع این مشکل، گودال‌هایی در کنار درختان این دو خیابان حفر شده تا ریشه در خاک آن گودال‌ها رشد کند.

عالم‌زاده در پاسخ به پرسش دیگر ایرانمنش، عضو شورای اسلامی شهر کرمان در خصوص آبیاری درختان گفت: تا پیش از این درختان و فضای سبز شهری با آب شرب آبیاری می‌شد، اما در حال حاضر، به‌دلیل کمبود آب، حتی لچکی‌ها هم دیگر با آب شرب آبیاری نمی‌شوند.

وی در عین حال گفت: چون درختان به آب شیرین عادت کرده‌ بودند، با تعییر نوع آب، تا عادت کردن به شرایط لطمه می‌بینند.

شهردار کرمان افزود: برای توسعۀ شبکۀ آب خام شهر، حداقل ۲۰ میلیارد تومان نیاز است که در سال‌جاری حدود ۱۱ میلیارد تومان آن اختصاص می‌یابد.

عالم‌زاده گفت: در خصوص آفات درختان نیز با همکاری و رایزنی با مرکز تحقیقات کشاورزی و دانشکده کشاورزی دانشگاه باهنر، تدابیری اندیشیده شده که در حال اجراست.

15.6088