پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9606530
  • 6 اردیبهشت 1397
  • 11:43
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
حق ندارید با کسی که اعتراض به حق دارد، برخورد کنید

استاندار کرمان:

حق ندارید با کسی که اعتراض به حق دارد، برخورد کنید

استاندار کرمان گفت: طی سال‌های گذشته تجمع‌های به حق کارگری داشته‌ایم و در شورای تامین پافشاری کرده و اعلام می‌کنیم حق ندارید با کسی که اعتراض به حق دارد، برخورد کنید.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، استاندار کرمان در دیدار با نمایندگان جامعه‌ی کارگری استان کرمان گفت: ما مدافع حقوق کارگران هستیم و شواهد امر نشانگر این واقعیت است که در استان با روحیه‌ی مدارا و وفاق با اعتراضات صنفی و کارگری برخورد می‌شود.

علیرضا رزم حسینی ادامه داد: یکی از اقداماتی که در استان کرمان انجام و نهادینه شده است شکل گیری مولفه‌ی گفتمان است.

به گفته‌ی استاندار تجمع‌های نارضایتی در استان کرمان در سال 96 نسبت به سال 95 حدود 15 درصد کاهش پیدا کرده که یکی از دلایلش وجود گفتمان بوده است.

وی بیان کرد: نشستی را پیرامون رفع مشکلات کارگری بزودی در استان کرمان برگزار خواهیم کرد.

به گفته‌ی استاندار کرمان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا ابتدای کار دولت یازدهم، متوسط ایجاد اشتغال در استان کرمان 23 هزار و 802 شغل بوده که این مهم در دولت یازدهم با ایجاد 30 هزار شغل شروع و در سال گذشته این رقم به حدود 40 هزار شغل رسید.

وی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم به نقطه‌ی تعادلی در حوزه‌ی اشتغال استان دست پیدا کنیم باید سالانه 70 هزار فرصت شغل ایجاد کنیم در حالی که در شرایط فعلی فقط می‌توان بین 40 تا 50 هزار شغل ایجاد کرد.

وی ادامه داد: به منظور رسیدن به این شرایط باید سالانه 50 تا 60 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان کرمان انجام شود.

رزم حسینی تاکید کرد: باید زمینه را برای سرمایه‌گذاری و وجود فضای وحدت آمیز و تعاملی در استان کرمان فراهم و سرمایه گذاران را جذب کنیم و بخشی از این کار با وجود معین‌های اقتصادی انجام می‌شود.

وی گفت: حجم خیرینی که در امور استان مشارکت می کنند بی‌سابقه است و افراد نیکوکاری داریم که در امنیت مشارکت می‌کنند.

استاندار کرمان با اشاره به این‌که 23 هزار میلیارد تومان پروژه طی دولت تدبیر و امید در کرمان افتتاح شده است، گفت: 10 هزار میلیارد تومان پروژه‌ی دیگر نیز مردادماه سال جاری در این استان با حضور رئیس جمهوری به بهره برداری می‌رسد.

رزم حسینی افزود: افتتاح پروژه‌های مختلف در استان کرمان بیان‌گر وجود ظرفیت های بالای اقتصادی و تلاش کارگران خدوم و زحمتکش است.

استاندار کرمان تاکید کرد: طبق آمار بانک جهانی ایران در شمار کشورهایی است که سالانه 80 تا 100 میلیارد دلار افزایش تولید ناخالصی دارد و این مهم بر بنیه‌ی اقتصادی قوی این کشور تاکید دارد.

0