پنج شنبه 9 فروردین 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9606867
  • 27 تیر 1397
  • 10:46
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
حكم دو نفر از اعضای  گروه تروريستي داعش در کرمان تائيد شد

رئیس دادگاه انقلاب اسلامی کرمان:

حكم دو نفر از اعضای گروه تروريستي داعش در کرمان تائيد شد

رئیس دادگاه انقلاب اسلامی کرمان گفت: دو نفر از اعضای گروه تروريستي داعش به حبس محکوم شدند.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، رئیس دادگاه انقلاب اسلامی کرمان از تائيد حكم دو نفر از اعضای گروه تروريستي داعش در دادگاه تجديدنظر استان كرمان خبر داد و گفت: این افراد از طریق کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با سرویس‌های اطلاعاتی تبادل اطلاعات داشته‌اند.

احمد قربانی افزود: محکومین (ع.ب) و (ر.ب) كه از اعضاي گروهك تروريستي داعش مي‌باشند در سال 1396 پس از رصد اطلاعاتي توسط سربازان گمنام امام زمان(عليه السلام) در كرمان شناسائي و دستگير شدند.

این مقام قضائی گفت: از نامبردگان مقاديري مواد شيميائي و تعدادي چاشني و ديگر لوازم كه در جهت ساخت بمب استفاده مي‌شود كشف شده است.

وی تصریح کرد: اعضای دستگیر شده گروه تروریستی داعش در ساخت انواع بمب‌ها مهارت كامل داشته و ضمن تهيه‌ی این اقلام قصد تخريب تاسيسات عمومي و قتل و عام مردم بي گناه كرمان را داشته‌اند كه قبل از هراقدام ايذائي دستگير مي‌شوند.

 رئیس دادگاه انقلاب کرمان افزود: همچنين اين افراد باتوجه به شناختي كه از جغرافياي استان وكشور و نيز شناختي كه از فرهنگ وآداب و رسوم مردم داشتند جهت قتل عام گسترده مردم و ترور بعضي از شخصيت‌ها، طرح‌هاي زيادي را به صورت مكتوب به گروهك داعش ارائه و خود نيز جهت اجراي آن طرح‌ها اعلام آمادگي كرده بودند.

این مقام قضائی با اعلام این‌که متهم ردیف دوم دارای سابقه‌ی تحصیل در کشور امارات و همچنین یکی از  دانشگاه‌های مروج تفکرات و اندیشه‌های وهابیت در کشورعربستان سعودی می‌باشد، تصریح کرد: این افراد ارتباطاتي نيز با عناصر اطلاعاتي بيگانه برقرار کرده و اطلاعات مربوط به زيرساخت‌ها و تاسيسات برق و غيره را به بيگانگان ارائه كرده‌اند.

قربانی اعلام کرد: با صدور كيفر خواست پرونده به دادگاه انقلاب اسلامي كرمان ارسال و متهمان تحت عناوين مجرمانه‌ي جاسوسي، اقدام عليه امنيت داخلي كشور از طريق عضويت در گروهك تروريستي داعش و تبليغ عليه نظام در شعبه اول اين دادگاه محاكمه و به مجازات حبس محكوم شدند و حكم صادره در دادگاه تجديدنظر استان كرمان مورد تاييد قرار گرفته و پرونده جهت اجرا به دادسراي عمومي و انقلاب كرمان ارسال شده است.

0