پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9606626
  • 1 خرداد 1397
  • 13:48
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
خیر کرمانی کارخانه‌ای را وقف خانواده زندانیان کرد

هم‌زمان با آغاز ماه مبارک رمضان،

خیر کرمانی کارخانه‌ای را وقف خانواده زندانیان کرد

خیر کرمانی، کارخانه‌ی 4 ونیم میلیارد تومانی را برای کمک به خانواده‌ی زندانیان نیازمند اهدا کرد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، رئیس کل دادگستری استان کرمان بر ضرورت ترویج فرهنک کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه تاکید کرد و گفت: در حال حاضر 545 خانواده‌ی زندانیان نیازمند، تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان کرمان هستند.

یدالله موحد افزود: امیداوریم با برنامه‌ریزی های صورت پذیرفته خانواده‌های تحت پوشش انجمن را تا 700 خانواده افزایش دهیم.

موحد از همکاری تعداد زیادی از خیران به صورت خودجوش برای کمک به زندانیان جرایم غیرعمد وکمک به خانواده‌های زندانیان بی‌بضاعت خبر داد و گفت: در ماه مبارک رمضان سال جاری یک کارخانه‌ی تولید آب آشامیدنی و گلاب‌گیری به قیمت چهار ونیم  میلیارد تومان هم برای کمک به خانواده‌ی زندانیان نیازمند و ایجاد اشتغال برای مددجویان اهدا شده است.

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان هم گفت: در ماه مبارک رمضان ستاد دیه جشن‌های گلریزان را در سراسر استان کرمان برگزار می‌کند تا شماری از زندانیان جرایم مالی آزاد شوند و به آغوش خانواده برگردند.

سید حجت‌الله موسوی‌قوام نیز افزود: جشن گلریزان در شهربابک برگزار شد و 25 درصد افزایش کمک‌های خیران در شهرستان شهربابک را داشتیم که برابر با 55 میلیون تومان بوده است.

وی بیان کرد:10 نفر زندانی جرایم غیرعمد در شهربابک داریم و امیدواریم در ماه مبارک رمضان جاری بتوانیم این افراد را آزاد کنیم.

موسوی‌قوام ادامه داد: جشن گلریزان مرکز استان کرمان هم در صدا و سیما برگزار می‌شود و برنامه‌ها به صورت زنده از شبکه‌ی استانی با حضور 150 نفر و از اصناف، بخش‌های تابعه شهرستان کرمان، بانک‌ها، بانوان، مسؤولان و خیران پخش می‌شود.

وی با اشاره به این‌که 10 زندانی زن جرایم مالی در زندان‌های استان کرمان داریم از نیاز به 400 میلیون تومان برای آزادسازی این افراد خبر داد و افزود: در سال گذشته جشن گلریزان ویژه‌ی بانوان با همکاری اداره کل بانوان و امور خانواده استانداری کرمان برگزار کردیم و زمینه‌ی آزادسازی 9 زندانی زن فراهم شد و در سال جاری هم این برنامه در دستور کار قرار گرفته است.

0