پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9605873
  • 25 آذر 1396
  • 10:29
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
دبيرخانه‌ی مقاوم سازي پايه‌هاي برق كشور در استان كرمان افتتاح شد

با حضور مديركل فني و مهندسي توزيع شركت توانير؛

دبيرخانه‌ی مقاوم سازي پايه‌هاي برق كشور در استان كرمان افتتاح شد

محمدرضا عرب‌زاده افزود: تصميمات اين دبيرخانه به عنوان مرجعي براي صدور دستورالعمل‌ها، استانداردها و ساير موارد كه به بحث مقاوم سازي شبكه مربوط است، محسوب مي‌شود.

به گزارش كرمان‌شهرآن‌لاین؛ مراسم افتتاحيه‌ی دبيرخانه‌ی مقاوم سازي پايه‌هاي برق كشور با حضور دكتر خدرزاده، مديركل فني و مهندسي توزيع و دكترصادقي مديركل دفترنظارت بر توزيع شركت توانير در سالن اجتماعات اين شركت در تهران برگزار شد.

دراين مراسم كه معاونت‌هاي مهندسي شركت‌هاي توزيع سراسر كشور حضور داشتند، معاون مهندسي و نظارت شرکت توزیع نیروی برق شمال کرمان با اشاره به استقرار دبيرخانه در كرمان گفت: در سطح استان كرمان مشكلاتي نظير وضعيت خاك منطقه و وجود موادي كه باعث خوردگي تجهيزات به ويژه پايه‌هاي بتني مي‌شود وجود دارد كه باعث شده است تا نسبت به مقاوم سازي و اصلاح پايه‌هاي بتني اقدام شود.
 محمدرضا عرب‌زاده تصريح كرد: بحث مقاوم سازي و اصلاح و بهينه‌سازي شبكه‌ها و تاسيسات در برنامه‌ی كاري همه‌ی سازمان‌هاست اما به دليل مشكلاتي از قبيل كمبود نقدينگي و اعتبارات در چند سال گذشته با حجم كم‌تري انجام شده است.

وي با تقدير از حمايت‌هاي شركت توانير دربحث اعتبارات گفت: خورندگي وفرسودگي پايه‌هاي بتني سبب بروز خسارت متعدد جاني ومالي براي شركت‌هاي توزيع شده و نياز به تحقيقات و پژوهش بيش‌تر در زمينه‌ی اصلاح و مقاوم سازي پايه‌هاي بتني احساس مي‌شود.
وي تصريح كرد: سال 95 با پيگيري‌هاي شركت توزيع نيروي برق شمال استان كرمان تفاهم‌نامه‌اي در جهت تقويت پايه‌هاي بتني شبكه انتقال برق منعقد شد و در اين تفاهم‌نامه پيش‌بيني شده بود كه حدود 8 هزار پايه برق تقويت شود.
عرب‌زاده افزود: با اجراي اين تفاهم‌نامه و علي‌رغم بارندگي و سردي هوا در نيمه‌ی دوم سال گذشته، حدود هشت هزار پايه تقويت شد كه در بارندگي‌هاي پايان سال گذشته و زلزله‌هاي اخير در بحث ايمني و كاهش خاموشي شبكه، تاثير بسيار زيادي داشت.
وي گفت: تيم دانشگاهي از دانشگاه‌هاي شهيد بهشتي، تربيت مدرس و دانشگاه شهيد باهنر كرمان در اين طرح مشاوره داده و همكاري دارند و نتايج تجربيات و فعاليت‌هاي شركت توزيع برق شمال استان كرمان در قالب سمينارها و پژوهش براي همكاران در ساير نقاط كشور كه معضل و مشكل مشابه دارند ارسال مي‌شود.
معاون مهندسي و نظارت شركت توزيع برق شمال استان كرمان گفت: اولين جلسه هماهنگي با شركت هاي توزيع هفته گذشته برگزار شد تا مشكلات ساير شركت‌هاي توزيع برق به تناسب مسائل آن‌ها، به اين دبيرخانه براي ارائه‌ی راهكارها و دستورالعمل‌هاي خاص منعكس شود.
وي با اشاره به اين‌كه براي اجراي طرح سه برنامه‌ی كوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت در نظر گرفته شده است، افزود: پس از اجراي طرح مقاوم سازي، در راهكارهاي ميان مدت استفاده از پايه‌هاي بتني گرد براي شبكه برق در دستور كار قرار گرفته كه اميدواريم به زودي كارگاه ساخت اين پايه ها در كرمان راه اندازي شود.
معاون مهندسي و نظارت شركت توزيع نيروي برق شمال استان كرمان بیان كرد: كيفيت شبكه توزيع برق شمال استان در حال حاضر بسيار مناسب است و نسبت به سال‌هاي گذشته، خاموشي‌ها به دليل رفع نواقص و معايب و آسيب ديدگي شبكه بسيار كاهش يافته است.

 

0