پنج شنبه 9 فروردین 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9606985
  • 25 مرداد 1397
  • 12:09
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
در استان کرمان مدیر دو تابعیتی نداریم

رئیس کل دادگستری استان کرمان:

در استان کرمان مدیر دو تابعیتی نداریم

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در استان کرمان مدیر دو تابعیتی نداریم و شایعه‌های مربوط به دو تابعیتی بودن برخی از مدیران از اساس کذب است.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، رئیس کل دادگستری استان کرمان در نشست مطالبه‌گری قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی کرمان، تحت عنوان "گفتمان مطالبه" حضور یافت و به سوالات دانشجویان پاسخ داد.

یدالله موحد در پاسخ به سوالی درباره‌ی معدن بحرآسمان و مشکلات پیش آمده در این خصوص گفت: دادستان جیرفت به قضیه ورود پیدا کرده است و قضیه در حال بررسی است؛ هرچند که این موضوع، مساله‌ی اختلافی بین دستگاه‌های دولتی است و ما نمی‌توانیم به این قضایا مدام ورود پیدا کنیم و ممکن است مخل کار دستگاه‌های دولتی شویم.

در ادامه دکتر موحد، در خصوص سامانه ثنا گفت: 70 درصد ابلاغ‌های قضائی  در استان کرمان الکترونیکی هستند و این اقدام سبب پیشگیری فساد در جامعه و صرفه‌جویی در منابع انسانی می‌شود.

وی تصریح کرد: ما در کشور جزء استان‌هایی هستیم که در سامانه ثنا و اوراق الکترونیکی رو به پیشرفت هستیم و باید به 90 درصد برسیم.

موحد تاکید کرد: این سامانه حریم خصوصی افراد را حفظ می‌کند.

در ادامه جلسه موحد در پاسخ به سوال دیگری درباره‌ی پرونده‌ی مهدی جهانگیری، برادر معاون اول رئیس جمهور گفت: مهدی جهانگیری با همکاری اطلاعات سپاه بازداشت شد و از آن جایی که تنها برخی از جرایم وی در کرمان بود تحقیقات انجام شد و وی برای رسیدگی به اتهام دیگر به تهران منتقل شد.

موحد در خصوص پروژه‌ی دل عالم در کرمان نیز بیان کرد: این پروژه قرار بود در حد فاصل بین شهرهای جوپار، محی‌آباد و ماهان احداث شود و شامل 5 هزار هکتار زمین بود که با ورود دستگاه قوه قضائیه و سازمان بازرسی به این پرونده به دلیل مشکلاتی مانند مشکلات محیط زیستی با آن مخالفت و جلوی این قضیه در کرمان گرفته شد.

0