پنج شنبه 9 فروردین 1403
  • پلیس
  • شماره خبر: 9606723
  • 24 خرداد 1397
  • 13:49
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
در تعطيلات عيد سعيد فطر با تخلفات حادثه‌ساز برخورد جدی می‌شود

رئيس پليس راه شمال استان:

در تعطيلات عيد سعيد فطر با تخلفات حادثه‌ساز برخورد جدی می‌شود

رئيس پليس راه شمال استان گفت: با توجه به افزایش حجم تردد در جاده‌ها، در تعطيلات عيد سعيد فطر با تخلفات حادثه‌ساز برخورد جدی می‌شود.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، رئيس پليس راه شمال استان گفت: با توجه به تعطيلات عيد سعيد فطر، حجم تردد در جاده‌هاي بين‌شهري افزايش پيدا مي‌کند، در اين راستا ماموران پليس راه با تخلفات رانندگي به ويژه تخلفات مهم وحادثه ساز برخورد جدي خواهند كرد.

سرهنگ يوسف نجفي افزود: به منظور پيش‌گيري از حوادث رانندگي و در راستاي اجراي طرح ويژه‌ی ترافيکي تابستانه، پليس راه با تخلفات رانندگي به‌ويژه تخلفات مهم وحادثه ساز از جمله سرعت غير مجاز، انحراف به چپ، عدم استفاده از کمربند ايمني، استفاده از تلفن همراه در حين رانندگي و نيز تخلفات ناوگان عمومي مسافربري با جديت و برابر مقررات برخورد خواهد كرد.

نجفي بيان كرد: عمده حوادث رانندگي در جاده‌هاي استان کرمان از نوع واژگوني و خروج وسائط نقليه از جاده است و ريشه‌ی اصلي اين گونه حوادث، عدم اتخاذ سرعت مطمئنه و رانندگي در حالت خستگي وخواب آلودگي است؛ به همين دليل برخورد با تخلف سرعت غيرمجاز در اولويت اقدامات کنترلي پليس راه قرار خواهد داشت.

وي افزود: متاسفانه به دليل بي‌توجهي وبي‌دقتي برخي از رانندگان، حوادث مرگ‌باري در جاده‌هاي روستايي بوقوع مي‌پيوندد و با توجه به اين‌که استانداردهاي ايمني در جاده‌هاي فرعي و روستايي پايين‌تر از جاده‌هاي اصلي است، اهميت دقت و توجه رانندگان هنگام عبور از اين گونه محورها براي پيش‌گيري از وقوع حوادث رانندگي مضاعف مي باشد.

رئيس پليس راه شمال استان کرمان در پايان گفت: مهم‌ترين راهکار پيشگيري از حوادث رانندگي در جاده‌هاي روستايي خودداري از حرکت با سرعت غيرمجاز و اتخاذ سرعت مطمئنه، متناسب با شرايط اين‌گونه جاده‌ها است.

0