چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
  • فرهنگ و هنر
  • شماره خبر: 9609311
  • 30 مرداد 1399
  • 18:46
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
درد و شکوهِ محاکمه مصدق

درد و شکوهِ محاکمه مصدق

علیرضا فدایی کرمانی- همچنان با توجه به تداوم وضعیت موجود بهترین پیشنهاد برای علاقه‌مندان به سینما این است که به شیوه اکران آنلاین به تماشای فیلم‌های روی پرده بنشینند.

این هفته دیدن فیلم «لتیان» محصول ۱۳۹۷ به کارگردانی علی تیموری پیشنهاد می‌شود. در این فیلم پریناز ایزدیار، امیر جدیدی، سارا بهرامی، حسن معجونی، علیرضا ثانی‌فر و... به عنوان بازیگر حضور دارند. فیلمنامه این اثر نوشته اکتای براهنی فرزند دکتر رضا براهنی شاعر، نویسنده و پژوهشگر ادبی است. داستان فیلم در مورد روابط انسانی است که سدهای زیادی مانع برقراری آن می‌شود و شکستن این سدها به آسانی ممکن نیست، چون تبعاتی در پی‌خواهد داشت. نام این فیلم یعنی لتیان، نام سدی است بر روی رودخانه‌ای در حوالی کرج. تماشای این فیلم در پلتفرم‌های «فیلیمو» و «نماآوا» با قیمت ۲۱۸۰۰ تومان در دسترس علاقه‌مندان است. شرایط تماشای فیلم به صورت آنلاین این‌گونه است که مخاطب بعد از واریز مبلغ بلیط ۸ ساعت فرصت دارد که از طریق هر یک از پلتفرم‌های فیلیمو و نما آوا تماشا کند.
اما این هفته به جهت نزدیکی به سالروز کودتای۲۸ امرداد۱۳۳۲ برای علاقه‌مندان به تماشای فیلم‌های مستند تماشای فیلم «محاکمه مصدق» به کارگردانی سید احسان عمادی پیشنهاد می‌شود. این فیلم به رویدادهای پس از کودتا ۲۸ امرداد و اتفاقات دادگاه دکتر مصدق می‌پردازد. این مستند تماشایی در پلتفرم فیلیمو در دسترس است. 
علاقمندان به دیدن فیلم‌های خارجی را در این هفته به تماشای فیلم «درد و شکوه» محصول ۲۰۱۹ اسپانیا به کارگردانی «سالوادور مالو» دعوت می‌کنم. در این فیلم «آنتونیو باندراس» و «سیسیلیا روت» بازی می‌کنند. این فیلم تماشایی که در اسکار سال پیش درخشید، در پلتفرم فیلیمو به صورت زیرنویس در دسترس است.

13.5473