پنج شنبه 9 فروردین 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9607359
  • 18 آذر 1397
  • 13:56
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
دشمن شناسي از مقوله‌هاي مهم فرهنگي است

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران:

دشمن شناسي از مقوله‌هاي مهم فرهنگي است

دبیر ستاد حقوق بشر و معاون امور بین الملل قوه قضائیه گفت: دشمن‌شناسي از مقوله‌هاي مهم فرهنگي است، چراکه استکبار با ابزارهايي که در اختيار داشته وارد خانه‌هاي ما شده و ذهن کودکان و نوجوانان ما را به خود مشغول کرده است.

به گزارش پایگاه خبری کرمان‌آن‌لاين، محمدجواد لاریجانی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمان که صبح امروز در دفتر امام جمعه با حضور مسوولان استان برگزارشد، با اشاره به مشکلات اقتصادي پيش‌رو در جامعه گفت: ما از سوي دشمن دچارفتنه اقتصادي شديم که اين مساله در کنار عدم کارايي دولت‌مردان در دولت فعلي و همچنين دولت‌هاي گذشته، مشکلاتي را براي جامعه ايجاد کرده است.

وي افزود: رهبر معظم انقلاب از سال ۷۲ بحث تهاجم فرهنگی را مطرح کرده  و بر مقابله با اين مساله تاکيد داشته‌اند.

لاريجاني هدف قراردادن عفت عمومي را ترفند دشمن براي از پاي درآوردن جامعه ايراني دانست و خاطر نشان کرد: اين حيله دشمن حيا در زنان و غيرت در مردان را نشانه گرفته است و آن‌ها مي‌خواهند نه تنها تدين بلکه آينده و پيش‌رفت جامعه را هدف قرار دهند.

 دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران  در این جلسه با اشاره به حادثه تاريخي انقلاب در ایران تصريح کرد: انقلاب دو جریان را در پی داشت یکی در داخل مرز‌های ایران به نام عقلانيت اسلامي و ديگري بیداری اسلامی در خارج از مرزها که بيداري اسلامي تغييري در جوامع ديگرايجاد کرد و موجب شد تا شعائر مذهبي و موضوع حجاب چشم‌گير شود.

لاریجانی گفت: جمهوری اسلامی درابتدا با چالش‌های زیادی رو به رو بوده و منتقدان دراين شبه بودند که چگونه مي‌توان در دنياي مدرن امروزي، زندگي مدني ايجاد کرد در حالي که امام راحل معتقد بودند که اسلام  ديني سرزنده است و مي‌توان براساس کتاب، سنت وعقل مشکلات را حل وفصل کرد.

وی تاکيد کرد: اسلام دین کامل و جامعی است که می‌توانیم یک نظام مدنی را با کمک اسلام ايجاد کنيم  و پيش‌رفت‌هايي نيز به دست آوريم.

لاریجانی افزود: نظام ما مدنی است و ایران بزرگ‌ترین دموکراسی غرب آسیا را دارد چراکه تصمیم در نظام به طور مستقيم با نظر و رای مردم است.

وي تصريح کرد: ما باید از مکتب اهل بیت بهره برده و با آن برای ساختن زندگی مدنی تبلیغ کنيم چراکه  مکتب اهل بیت (ع)سرمایه عظیمی است که می‌توان از آن کمک گرفت.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه با اشاره به اين که دشمنان با از بین بردن اعتماد مردم نسبت به مسوولان بصیرت را هدف قرار داده‌اند، خاطرنشان کرد: هنر این است که از تفکر اسلامی مراقبت کنیم و اگر می‌خواهیم مدرن شویم راه درست و الگوی صحیحی را انتخاب کنیم.

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین علیدادی، نماینده ولی فقیه در استان، امام جمعه کرمان ورييس شوراي فرهنگ عمومي نيز به تبیین وظایف شورای عالی فرهنگ عمومي  پرداخت و داشتن اختیارات و امکانات لازم را از ابزارهاي مهم برای پویایی شورای فرهنگ عمومی دانست.

وي با نقل حديثي از حضرت علی (علیه السلام) مبني بر اين‌که اخلاق حسنه و اخلاق دینی و اسلامی، برخورد خوب در رفتار و گفتار از ثمره‌های عقل است، تصريح کرد: بی‌اخلاقی  ثمره جهل و نادانی است و اخلاق حسنه نشانه‌ي عاقل بودن است که اين مقوله  فرهنگي  بايد درجامه رواج پيدا کند.

مهديه جعفري

0