جمعه 31 فروردین 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9606350
  • 23 اسفند 1396
  • 10:58
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
دشمنان اعتماد عمومي مردم ايران را هدف قرار داده‌اند

معاون پارلمانی ريیس جمهوری:

دشمنان اعتماد عمومي مردم ايران را هدف قرار داده‌اند

معاون پارلمانی ريیس جمهوری گفت: امروزه دشمنان اعتماد عمومی مردم ايران را به‌عنوان محور قدرت ملی کشور، هدف قرار داده‌اند.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاين، دکتر حسینعلی امیری در نشست شورای اداری استان کرمان با اشاره به اين‌که اعتماد عمومي يک سرمايه‌ي اجتماعي است، افزود: اگر امید و اعتماد ملی با مشکل مواجه شود نه تنها دولت بلکه کل کشور آسیب خواهد ديد و کسانی که این روزها در کشور بذر ناامیدی می‌کارند، بدانند که در آینده چیزی جز توفان و تخریب درو نخواهند کرد.

وي سرمایه‌ي اجتماعی را مولفه‌ي اصلی قدرت ملی ذکر و تصريح کرد:  داشتن قدرت مالی، دریا، ارتباطات با دریاهای آزاد، رشد اقتصادی، شرایط جغرافیایی ایران، جمعیت جوان همه مولفه‌ي قدرت ملی هستند اما متاسفانه دشمنان ما اعتماد عمومی را به‌عنوان سرمايه‌ي اجتماعي کشور هدف قرار داده‌اند.

اميري خاطرنشان کرد: تمامي گروه‌ها باید این موضوع را مورد توجه قرار دهند چرا که کشور به مانند کشتی است که اگر آسیب ببیند همه اقشار و گروه‌ها چه اصلاح‌طلب و اصول‌گرا، فارس و غیرفارسی، روحانی و غیرروحاني غرق خواهند شد.

معاون پارلماني رييس جمهور به وضعيت ديپلماسي ايران در ابتداي سال 92 اشاره و تصريح کرد: در اين سال‌ها در حوزه‌ي خارجی با دوران سختی روبه‌رو بودیم و دشمنان در حال ایجاد شرایطی بودند که جامعه‌ي جهانی ما را منزوی کند.

وي به ترويج  ایران هراسی در سطح جهان اشاره کرد و يادآور شد: در آن زمان برای ورود ايراني‌ها به کشورهای دیگر کنترل‌های زیادی انجام مي‌شد و خارجي‌ها اين مورد را کاملا امنيتي مي‌دانستند.

امیری با اشاره به از دست دادن بازارهای نفتی در تحريم‌هاي ظالمانه گفت: در اين شرايط مجبور شديم  تحریم‌ها را دور بزنیم و این دور زدن نه تنها هزينه‌بر بود بلکه زمينه‌ي ایجاد فسادهاي اقتصادي را فراهم کرد.

معاون پارلمانی ريیس جمهوری تصريح کرد: اگر تدبير تیم مذاکره‌کننده و حمايت رهبري نبود قطعا برجام به نتیجه نمی‌رسيد و ما در مسیری چون کشور عراق قرار مي‌گرفتيم چرا که قطعنامه‌هایی که برای ما صادر می‌کردند شبیه قطعنامه‌هایی بود که برای عراق صادر کرده بودند.

امیری در ادامه با تاکيد بر اين‌که در 5 سال گذشته صادرات غیرنفتی ما بر واردات پیشی گرفته است افزود: سقوط جهانی نفت می‌توانست برای کشور مشکلات جدی ایجاد کند اما با مدیریت صحیح مسوولان توانستیم از این مشکل عبور کنیم.

وی حمایت از یک هزار و 194 بنگاه دارای مشکل، ایجاد اشتغال در مناطق محروم و مرزی، گازرسانی به حدود 7 روستا به‌طور روزانه در سال جاری، نوسازی و بازسازی36 هزار مسکن روستایی، گسترش تفاهم‌نامه‌ با خارجی‌ها را از دستاوردهاي اين دولت قلمداد و خاطرنشان کرد: در بخش‌های فولاد، پتروشیمی، ترانزیت خارجی و... رشد خوبي داشته‌ایم.

اميري در ادامه‌ي صحبت‌هاي خود استان کرمان را در توسعه پيشتاز دانست و گفت: در سال گذشته 45 هزار و 802 شغل پایدار ایجاد شده واين استان در حوزه‌های گردش‌گری، سلامت و پدافند غیرعامل رتبه‌ي برتر کشوري را داشته است و در حوزه‌ي تامين امنیت مقام دوم را دارد.

اميري استان کرمان را پایلوت اقتصاد مقاومتی کشور دانست و يادآور شد: توسعه‌ي کشور به‌خصوص استان کرمان در مسیر درستی قرار گرفته است و باید تلاش کنیم که این حرکت‌ رو به جلو باشد.

مهديه جعفري

15.6334