جمعه 10 فروردین 1403
  • اقتصاد
  • شماره خبر: 9609000
  • 3 خرداد 1399
  • 17:38
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
دو انبار بزرگ احتکار برنج در کرمان کشف و پلمب شد

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان:

دو انبار بزرگ احتکار برنج در کرمان کشف و پلمب شد

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: بازرسان این سازمان طی روزهای گذشته دو انبار بزرگ احتکار برنج را کشف و ضبط کردند و ضمن پلمب این واحدها، پرونده‌ی آنها به تعزیرات حکومتی کرمان ارسال شد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، محمدرضا ابوالقاسمی افزود: بازرسان این سازمان، در پی گزارش‌های مردمی مبنی بر گران‌فروشی و احتکار یک واحد صنفی مواد غذایی، ۱۰ تُن برنج طرح تنظیم بازار را در محل یک واحد صنفی غیرفعال، کشف کردند.

وی ادامه داد: بازرسان ما انبار دیگری در کرمان را شناسایی کردند که ۴۰ تُن انواع برنج را به قصد گران‌فروشی احتکار کرده بود و این واحد تا اطلاع ثانوی توسط تعزیرات حکومتی استان پلمب شد.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان یادآور شد: پرونده‌ی این متخلف اقتصادی تشکیل شده و به‌منظور انجام مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی استان کرمان ارسال شده است.

ابوالقاسمی بیان کرد: یک واحد صنفی مواد ضدعفونی‌کننده نیز به جرم گران‌فروشی به مبلغ بیش از ۶۲۶ میلیون ریال شناسایی شد.

وی افزود: یک واحد تولیدی ماسک نیز به جرم تقلب به ارزش ۱۹۵ میلیون ریال، شناسایی شد و پرونده‌ی این واحد صنفی برای صدور و اجرای حکم به تعزیرات حکومتی استان کرمان معرفی شد.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان خاطرنشان کرد: یک واحد عمده فروشی مواد غذایی به دلیل گران‌فروشی به مبلغ ۴۸۸ میلیون ریال جریمه و پرونده‌ی آن برای انجام مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

ابوالقاسمی افزود: یک شرکت پخش نیز به جرم امتناع از توزیع کالا شناسایی شد و بازرسان پرونده‌ی این شرکت را به ارزش ۶۸۰ میلیون ریال تکمیل و به تعزیرات حکومتی استان کرمان ارسال کردند.

وی ادامه داد: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تعداد ۱۰ واحد متخلف را طی روزهای گذشته در میدان میوه و تره‌بار کرمان به جرم تخلفات گران‌فروشی، درج نکردن قیمت و صادر نکردن فاکتور شناسایی کردند و پرونده‌ی این واحدها جهت انجام مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی استان کرمان ارسال شد.

 

15.5804