جمعه 31 فروردین 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9606016
  • 18 دی 1396
  • 11:52
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
دولت در به‌روزرسانی ناوگان آتش‌نشانی کرمان کمک کند

شهردار کرمان در حاشیه‌ی بازدید از واحدهای زیرمجموعه‌ی خدمات شهری:

دولت در به‌روزرسانی ناوگان آتش‌نشانی کرمان کمک کند

شهردار کرمان تأکید کرد: به‌روزرسانی ناوگان آتش‌نشانی شهرداری، سرمایه‌گذاری برای مدیریت بحران شهر و حومه‌ی کرمان است.

سیدمهران عالم‌زاده در حاشیه‌ی بازدید از واحدهای زیرمجموعه‌ی معاونت خدمات شهری شهرداری کرمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار کرمان‌شهرآن‌لاین، با بیان این‌که در سازمان آتش‌نشانی، در ساخت ایستگاه‌ها اتفاقات خوبی افتاده است، گفت: اما هنوز دو مشکل وجود دارد؛ یکی نوسازی ایستگاه آتش‌نشانی میدان قرنی و دیگر ساخت ایستگاه آتش‌نشانی در شهرک مطهری است که باید پیگیری شود.

وی تجهیز، توسعه و به‌روزرسانی ناوگان آتش‌نشانی را ضرروی دانست و با بیان این‌که  ماشین‌آلات این مجموعه فرسوده شده است، گفت: باید برای به‌روزرسانی ناوگان آتش‌نشانی فکر اساسی شود؛ چراکه با وضعیتی که اکنون دارد، شاید در لحظه‌ی بحران آن‌طور که باید، نتواند خدمت‌رسانی کند.

شهردار کرمان با بیان این‌که به‌روزرسانی ناوگان آتش‌نشانی شهرداری، سرمایه‌گذاری برای مدیریت بحران شهر کرمان است، گفت: با توجه به این‌که شهرداری‌ها و روستاهای اطراف شهر کرمان امکاناتی ندارند و سازمان آتش‌نشانی کرمان باید حومه‌ی شهر را هم پوشش دهد و چون وظیفه‌ی ذاتی شهرداری کرمان نیست که حومه‌ی شهر را پوشش دهد؛ بنابراین، دولت باید کمک کند تا بتوانیم سرویس‌دهی بهتری به شهروندان کرمانی و حومه شهر کرمان داشته باشیم.

 

ضرورت ورود سرمایه‌گذار بخش خصوصی در تفکیک و بازیافت زباله

عالم‌زاده به بازدید از سازمان پسماند شهرداری هم اشاره کرد و با بیان این‌که در حوزه‌ی بازیافت خیلی کار معطل‌مانده داریم، گفت: باید موضوع تفکیک زباله را به‌صورت جدی پیگیری کنیم؛ ضمن این‌که باید کارخانه‌های به‌روز و کارآمد نیز در این حوزه راه‌اندازی شود.

وی افزود: در این زمینه بخش خصوصی باید سرمایه گذاری کند؛ چراکه با بضاعتی که شهرداری دارد، دشوار است در این حوزه سرمایه‌گذاری کند؛ بنابراین، بهترین راه استفاده از سرمایه‌گذار بخش خصوصی است تا حداقل اگر در بخش زباله و بازیافت سودآوری نداریم، هزینه‌ای هم پرداخت نکنیم.

 

متأسفانه ساختارها در شهرداری جزیره‌ای است

شهردار کرمان به وضعیت موتوری شهرداری هم اشاره کرد و گفت: وضعیت موتوری شهرداری به‌روز نیست و خودروها عموماً فرسوده شده‌اند.

عالم‌زاده با بیان این‌که متأسفانه ساختارها در شهرداری جزیره‌ای است، تصریح کرد: بنیه‌ی شهرداری در همه‌ی زمینه‌ها ضعیف است؛ ضمن این‌که همین بنیه‌ی ضعیف هم پشتیبانی نشده؛ یعنی در ساختار درونی شهرداری این اتفاق نیفتاده که سازمان‌های دیگر را کمک کنیم تا خودمان نیز توانمندتر شویم.

وی افزود: هر کسی در هر حوزه‌ای کار خودش را انجام داده و چون فقط به حوزه‌ی خودش نگاه کرده است؛ بنابراین، عدم حمایت از بخش‌های دیگر که می‌توانستند به تمام مجموعه کمک کنند، موجب ضعیف شدن این حوزه‌ها شده است.

 

ورود سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای راه‌اندازی آرامستان جدید ضرورت دارد

شهردار کرمان به بازدید از سازمان بهشت زهرا هم اشاره کرد و گفت: از مشاور و طراح آرامستان جدید خواستیم تا مبانی طرح را در کمیته‌ی تخصصی توضیح دهد؛ ضمن این‌که برای راه‌‌اندازی آرامستان جدید، به‌دنبال سرمایه‌گذار هستیم که با توجه به استقبالی که از قبل نسبت به خرید قبرها بوده، به نظر می‌رسد سرمایه‌گذار در این بخش وارد شود.

عالم‌زاده در عین حال بیان کرد: به‌دلیل نگرانی‌هایی که وجود دارد، اگر سرمایه‌گذار ورود نکند، مجبوریم یک بخش جزیی از آرامستان جدید را آماده‌سازی کنیم.

 

در فضای سبز به معماری منظر توجه ویژه شود

وی درباره‌ی بازدید از سازمان پارک‌ها و فضای سبز نیز تأکید کرد: نباید به فضای سبز در حد کشت و کشاورزی نگاه کنیم؛ بلکه باید به معماری منظر و استفاده از فضای سبز به‌عنوان جایگاهی که در معماری دارد نیز، توجه ویژه شود.

شهردار کرمان افزود: طرح‌های فضای سبز که عموماً در شهرداری اجرا می‌شود، نباید به سمت طرح‌های تیپ برود؛ بلکه باید نوآوری داشته باشد؛ ضمن این‌که کارهای علمی و تحقیقاتی هم که می‌شود، باید شدت بیش‌تری پیدا کند.

عالم‌زاده ادامه داد: مشارکت‌های مردم در حوزه‌ی فضای سبز نیز باید تقویت شود تا مردم فضای سبز را از خود بدانند و در نگه‌داری و کاشت کمک کنند.

 

پیش از قطع درخت، دلایل کارشناسی اطلاع‌رسانی شود

شهردار کرمان تأکید کرد: هم‌چنین اگر جایی مشکلاتی وجود دارد و ناگزیر می‌شویم درختی را قطع کنیم، باید قبل از قطع درخت اطلاع‌رسانی شود تا مردم با شهرداری همراه باشند و این احساس به‌وجود نیاید که قطع درخت غیرکارشناسی بوده؛ اگرچه تاکنون هم این‌گونه نبوده، اما با اطلاع‌رسانی مناسب، می‌توانیم از مسایل اجتماعی که به‌وجود می‌آید، جلوگیری کنیم.

 

نظم و انضباط واحد کادر امانی به دیگر واحدها تسری پیدا کند

عالم‌زاده از نظم و انضباط بسیار خوبی که در واحد کادر امانی شهرداری حاکم بود نیز تقدیر کرد و گفت: در واحد کادر امانی، ظرفیت خوبی وجود دارد؛ ضمن این‌که نظم و انضباط و ظرفیت واحد کادر امانی، به‌دلیل وجود مدیریت ثابت و خوبی است که این مجموعه دارد.

وی افزود: دل‌سوزی که در این مجموعه وجود دارد، به‌خوبی دیده می‌شود؛ بنابراین، با توجه به دل‌سوزی که وجود دارد و صرفه‌جویی که در این مجموعه انجام گرفته، باید هم‌چنان از این ظرفیت مراقبت کنیم و نهایت استفاده را ببریم.

شهردار کرمان ادامه داد: اتفاقاتی که در زمینه‌ی صرفه‌جویی در واحد کادر امانی شهرداری افتاده، باید به واحدهای دیگر هم تسری پیدا کند و هماهنگی ایجاد شود که بقیه هم به همین شیوه عمل کنند تا موفقیت بیش‌تری شاهد باشیم.

 

در واحد تأسیسات باید به‌سمت تولید صنعتی برویم

عالم‌زاده با بیان این‌که در واحد تأسیسات شهرداری هم اتفاقات خوبی افتاده است، گفت: اما با توجه به این‌که خودمان مصرف‌کننده هستیم، اگر بتوانیم به سمت صنعتی‌سازی و تولید صنعتی برویم، شرایط مطلوب‌تری خواهیم داشت.

محمدرضا احمدی

0