جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9609328
  • 3 شهریور 1399
  • 00:08
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
رضایت معاون وزیر کشور از تعامل شهرداری و شورای اسلامی کرمان

شهردار کرمان خبر داد:

رضایت معاون وزیر کشور از تعامل شهرداری و شورای اسلامی کرمان

شهردار کرمان گفت: معاون وزیر کشور در سفر به استان کرمان، از تعامل شورای اسلامی شهر و شهرداری کرمان در جهت پیشبرد امور قدردانی کرد.

به گزارش کرمان‌شهر‌آنلاین، سیدمهران عالم‌زاده در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان که به‌منظور انتخاب هیأت‌رییسه و بررسی مصوبات کمیسیون‌ها برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دولت، فرارسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان را تسلیت گفت و افزود: دکتر جمالی‌نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، از تعامل و عملکرد شورا و شهرداری ابراز رضایت کرد.

وی ادامه داد: از نظر معاون وزیر کشور، شورای پنجم شهر کرمان، کاملاً بدون حاشیه بوده و از شوراهای اسلامی خوب کشور شناخته می‌شود.

شهردار کرمان همچنین به مناسب‌سازی شهر کرمان برای ایام محرم اشاره و بیان کرد: با توجه به درخواست شورای اسلامی شهر کرمان برای تأمین روشنایی معابر اطراف حسینه ثارالله، پیگیری‌های لازم با اداره برق انجام خواهد شد.

وی در ادامه، در پاسخ به مصوبه کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورای اسلامی شهر کرمان در خصوص اولویت‌داشتن تأمین منابع برای خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس و لزوم مدیریت منابع گفت: مدیریت منابع در این است که بتوانیم اولویت و نیاز شهر را تشخیص دهیم.

عالم‌زاده افزود: یکی از مشکلات بزرگ شهر کرمان، فرسودگی و عدم توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی است که باید به فکر راه‌حلی اساسی برای آن باشیم.

وی با تأکید بر اینکه ایجاد پل در تقاطع‌ها، راه‌حل مناسبی نیست، گفت: مشکل ترافیک شهر، با بهینه‌سازی و توسعه حمل‌ونقل عمومی حل می‌شود.

شهردار کرمان با تأکید بر اینکه مدیریت منابع در این است که بودجه ۳۲۰ میلیاردی شهرداری به ۸۲۰ میلیارد برسد، گفت: مدیری که بتواند درآمد ایجاد کند، در مدیریت منابع نیز توانمند است.

شهردار کرمان به اجرای پروژه ترافیکی میدان آزادی و هزینه ۱۶۰ میلیارد تومانی آن اشاره کرد و گفت: به‌جای این میزان هزینه، می‌توانستیم ۵۰ اتوبوس به مبلغ ۲۵ میلیارد تومان خریداری کنیم و خط میدان آزادی تا میدان شهدا را به‌طور کامل پوشش دهیم.

عالم‌زاده افزود: در صورتی که بتوانیم ۵۰ تا ۱۰۰ اتوبوس خریداری و مردم را به استفاده از حمل‌ونقل عمومی تشویق کنم، شهردار بعدی مجبور نیست تقاطع غیرهم‌سطح بسازد و شهر را مدتی گرفتار کند.

وی ادامه داد: اگر برای حمل‌ونقل عمومی هزینه کنیم، ۱۰ سال بعد جواب خواهد داد و اگر توجه نکنیم، مجبوریم تا هزاران میلیارد تومان برای ساخت تقاطع‌های غیرهم‌سطح هزینه کنیم؛ ضمن اینکه مشکلات ترافیکی نیز همچنان به قوت خود باقی خواهند ماند.

0