جمعه 10 فروردین 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9609860
  • 12 مهر 1401
  • 14:51
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
رفع دغدغه‌ها در حوزه بانوان نیاز به همکاری فرادستگاهی دارد

شهردار کرمان:

رفع دغدغه‌ها در حوزه بانوان نیاز به همکاری فرادستگاهی دارد

شهردار کرمان گفت: رفع دغدغه‌ها در حوزه امور بانوان نیاز به هماهنگی‌های فرادستگاهی دارد و شهرداری ‌کرمان آماده مشارکت در این زمینه است.

به گزارش کِرنا، سعید شعرباف، در نشستی با سرپرست اداره‌کل امور بانوان استانداری که با حضور معاون فرهنگی اجتماعی شهردار و هادی عسکری، مشاور شهردار برگزار شد، با اشاره به دغدغه شهرداری در حوزه امور بانوان، افزود: ما برنامه‌هایی در حوزه امور بانوان داریم، اما نیاز به زمین و سرمایه‌گذاری و حمایت استانداری و ارگان‌های مربوط دارد؛ درواقع امور بانوان نیاز به همکاری و هماهنگی‌های فراتر از شهرداری دارد و ما آماده مشارکت هستیم. 

وی خاطرنشان کرد: چند نقطه از سطح شهر، جهت ایجاد مجتمع‌های تفریحی و ورزشی ویژه بانوان، مناسب هستند و باید مناسب‌سازی شوند؛ یکی از این موارد، سوله‌های انتهای پارک «شهید باهنر» است که نیاز به همکاری استانداری دارد.

شهردار کرمان افزود: در رینگ شهر و نزدیک به گلزار شهدا نیز مکان مناسبی برای ایجاد مجتمع‌های خدماتی ویژه بانوان است؛ ضمن اینکه نیاز به چنین فضاهایی هم در این قسمت‌ها وجود دارد.

شعرباف تصریح کرد: در منطقه چهارده معصوم(علیه‌السلام) با وجود نیاز جدی به ابتدایی‌ترین خدمات، به دلیل نداشتن طرح هادی، عملاً هیچ کاری نمی‌شود انجام داد و هرگونه خدمت‌رسانی به این منطقه رسماً ممنوع است.

وی ادامه داد: شهرداری در منطقه «چهارده معصوم»(علیه‌السلام) مالک زمین است، اما به‌خاطر تبعات اجتماعی نمی‌توانیم ساخت‌وسازهای غیرمجاز را تخریب کنیم و از طرف دیگر، چون خارج از حریم شهر است، نمی‌توانیم به این محدوده خدمت‌رسانی کنیم. 

سرپرست اداره‌کل امور بانوان استانداری کرمان نیز در این نشست، بیان کرد: اگر بانوان جامعه را دریابیم، مایه سعادت خانواده و جامعه است. 

مریم‌السادات طباطبایی، با تأکید بر اینکه رواج اعتیاد و فقر به‌ویژه در میان بانوان، در شأن شهر کرمان نیست، افزود: برای جلوگیری از انواع آسیب‌های اجتماعی و بزه‌ها باید فضاهای تفریحی، ورزشی و فرهنگی مناسب ایجاد شود؛ به‌گونه‌ای که در کنار تفریح و ورزش، آموزش مسایل فرهنگی را هم داشته باشیم‌.

وی خاطرنشان کرد: برای زنان خانه‌دار و جوانان و نوجوانانی که دسترسی به مجتمع‌های تفریحی و ورزشی ندارند، لازم است امکان استفاده از مجموعه‌های فرهنگی، ورزشی و آموزشی با هزینه اندک فراهم شود.

سرپرست اداره‌کل امور بانوان استانداری کرمان با تأکید بر ضرورت راه‌اندازی گرم‌خانه ویژه خانم‌ها در شهر کرمان، از برنامه‌ریزی جهت احداث مرکز جامع ترک اعتیاد در کرمان خبر داد.

طباطبایی، همچنین با اشاره به مشکلات اجتماعی و اقتصادی فراوان در منطقه «چهارده‌معصوم»(علیه‌السلام) و «الله‌آباد»، بر ضرورت رسیدگی به مشکلات اهالی ساکن در این مناطق تأکید کرد.

وی بیان کرد: یکی از راه‌های کمک به اشتغال بانوان، ایجاد بازارچه دائمی محصولات خانگی و صنایع دستی است.

سرپرست اداره‌کل امور بانوان استانداری کرمان یادآور شد: با توجه به لزوم تشویق مردم به فرزندآوری و افزایش جمعیت، شهرداری می‌تواند از فضاهای شهری جهت تبلیغات با هدف افزایش جمعیت و تحکیم خانواده استفاده کند. 

معاون فرهنگی شهردار و مدیرعامل سازمان فرهنگی‌، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان نیز در این نشست، با بیان اینکه فرهنگ‌سرای کوثر شهرداری در اختیار بانوان گروه خاتم‌الاوصیا قرار گرفته که فضای خوبی برای انجام امور بانوان است، افزود: تقاضاهای متعددی ازسوی خیریه‌ها، سمن‌ها و موسسه‌ها داریم که باید آن‌ها را مدیریت کنیم.

عبدالرضا شیخ‌شعاعی خاطرنشان کرد: در زمینه ایجاد بازارچه‌های ثابت برای اشتغال بانوان، می‌توانیم از فضای موجود در پارک «شهید» که در حال حاضر در اختیار فروشگاه صنایع دستی «سی‌سی» قرار دارد، پس از پایان قرارداد، استفاده کنیم. 

وی بیان کرد: فضایی را در محدوده اطراف شهربازی برای گرم‌خانه در نظر گرفته‌ایم که در حال آماده‌سازی آن هستیم و به این صورت خواهد بود که افراد شب‌ها با مینی‌بوس به داخل مجموعه برده می‌شوند و صبح‌ها نیز با خودرو به بیرون انتقال داده می‌شوند تا مشکلی از نظر مخالفت ساکنان آن محدوده به‌وجود نیاید.

معاون فرهنگی شهردار کرمان، با اشاره به اینکه تاکنون چند طرح فرهنگی درخصوص فرزندآوری در سطح شهر اجرا شده است، یادآور شد: ۱۰ درصد فضای تبلیغاتی شهر در دست ماست و باید طرح‌ها و اطلاع‌رسانی‌هایی در زمینه مناسبت‌ها و مسایل ترافیکی هم اجرا شود، اما با وجود این محدودیت‌ها حتماً در این زمینه اقدام می‌کنیم.

شیخ‌شعاعی بیان کرد: فرهنگ‌سرای در حال ساخت در شهرک «شهید همت»، جهت تکمیل و تجهیز نیازمند تلاش جدی اداره‌کل راه و شهرسازی است؛ چنین فضایی در منطقه محروم، ظرفیت ویژه‌ای است و آماده هستیم کار را شروع کنیم.

0