پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • فرهنگ و هنر
  • شماره خبر: 9608626
  • 14 اسفند 1398
  • 10:04
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
روباه بد گنده با مدرک جرم در کارخانه امریکایی

روباه بد گنده با مدرک جرم در کارخانه امریکایی

علیرضا کرمانی_با توجه به توصیه‌های بهداشتی و هشتک در خانه بمانیم، بسیاری از افراد وارد دومین هفته‌ای می‌شوند که در منزل در کنار خانواده‌ی خود مانده‌اند و تنها برای کارهای ضروری از منزل خارج می‌شوند.

بنابراین در این موقعیت که در تعطیلات اجباری قرار داریم و متاسفانه این تعطیلات همراه با اضطراب و نگرانی از مبتلا شدن به کرونا است، از بهترین کارها برای گذراندن اوقات بیکاری و تغییر روحیه، تماشای فیلم و خواندن کتاب است. این هفته برای علاقه‌مندان به تماشای فیلم‌های خارجی سعی دارم، چند اثر متفاوت از سینمای اروپا را معرفی کنم. اولین پیشنهادم، تماشای فیلم، «متاسفم جا ماندی» محصول ۲۰۱۹ انگلستان است. کارگردان این فیلم «کن‌لوچ» فیلم‌ساز نام‌دار سینما است که داستان آن درباره‌ی مرد راننده‌ای است که در کنار همسرش سعی دارد در شرایط کنونی انگلیس و مشکلاتی که با آن درگیر است، دوام آورد و زندگی خود را نجات دهد. اما فیلم خارجی دیگری که این هفته تماشای آن توصیه می‌شود، «بدن مسیح» محصول ۲۰۱۹ لهستان است که داستان این فیلم خانوادگی، درباره‌ی مردی است که در زندان دچار تحولی معنوی می‌شود اما به جهت سابقه‌ی کیفری‌اش قادر به ورود به کلیسا به عنوان کشیش نیست. کارگردان این فیلم، «جان کوماسا» است و این فیلم تا کنون جوایز متعددی را دریافت کرده است. فیلم یاد شده به صورت زیر نویس در «فیلیمو» و «نماآوا» در دسترس علاقه‌مندان است.

از طرفی دیگر، به جهت درخواست علاقه‌مندان سینمای هند و بالیوود، این هفته فیلم تاریخی هندی «پانی پت» محصول۲۰۱۹ را پیشنهاد می‌کنم. داستان این فیلم در سال ۱۷۶۱ اتفاق می‌افتد که در آن به جنگ احمد شاه درانی با امپراتوری هند می‌پردازد. پانی پت، جوایز متعددی را در جشنواره‌های مختلف کسب کرده و درآن بازیگرانی چون: «ارجون کاپور»، «سانجی دات» و..‌. ایفای نقش می‌کنند. کارگردان آن «آشوتوش گواریکر» است. این فیلم ۲ ساعت و ۴۳ دقیقه‌ای نیز به صورت زیر نویس در فیلیمیو در دسترس علاقه‌مندان می‌باشد.

همچنین در این هفته برای علاقه‌مندان به ژانر مستند، تماشای مستند «کارخانه امریکایی» محصول ۲۰۱۹ امریکا به کارگردانی «استیون بوگنار» را توصیه می‌کنم. موضوع این فیلم سرمایه‌گذاری یک میلیادر چینی در یک کارخانه‌ی جنرال موتور است. این مستند  جالب و تاثیرگذاردر فیلیمو در دسترس است. اما برای علاقه‌مندان به انیمیشن «روباره بد گنده و...» محصول محصول ۲۰۱۷ فرانسه توصیه می‌شود. این انیمیشن درخشان به کارگردانی «پاتریک ایمبرت» که جوایز متعددی چون «سزار» را دریافت کرده به صورت دوبله در فیلیمو و فروشگاه‌های عرضه‌ی محصولات فرهنگی در دسترس است. این هفته همچنین برای خاطره‌بازی با فیلم‌های دهه‌ی شصت فیلم کمدی «مدرک جرم» محصول سال ۱۳۶۴ به کارگردانی منوچار حقانی‌پرست را توصیه می‌‌کنم که دران بازیگرانی چون: مرحوم مرتضی احمدی، عنایت بخشی، حمیده خیرابادی، نعمت الله گرجی، معصومه تقی پور، ناصر گیتی‌جاه و... ایفای نقش کرده‌اند. تماشای این فیلم برای علاقمندان  خالی از لطف نیست.

0