جمعه 31 فروردین 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9609983
  • 25 آبان 1401
  • 08:54
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
رینگ اطراف میدان «توحید»(ارگ)، در کوتاه‌مدت پیاده‌راه نمی‌شود

شهردار کرمان:

رینگ اطراف میدان «توحید»(ارگ)، در کوتاه‌مدت پیاده‌راه نمی‌شود

شهردار کرمان گفت: رینگ اطراف میدان «توحید»(ارگ)، در کوتاه‌مدت پیاده‌راه نمی‌شود.

به گزارش کِرنا، سعید شعرباف، در بازدید از محدودۀ خیابان «گلبازخان» و پروژه پیاده‌راه‌سازی «شهید تجلی» و میدان «توحید»، با انتقاد از عملکرد پیمانکار پروژه گفت: کاملاً مشخص بود پیمانکار قصد به پایان رساندن پروژه را ندارد.

وی با بیان اینکه طولانی‌شدن اجرای پروژه پیاده‌راه‌سازی «شهید تجلی» و میدان «توحید»، موجب نارضایتی مردم و به‌ویژه کسبه شده بود، گفت: در ابتدای حضورم به‌عنوان شهردار کرمان، سرعت اجرای پروژه بسیار پایین و درصد پیشرفت آن زیر ۱۰ درصد بود؛ ضمن اینکه اجرای پروژه در میدان «توحید» و خیابان «شهید تجلی» با هم آغاز شده بود؛ درحالی‌که پروژه باید در دو یا سه فاز اجرا می‌شد.

شهردار کرمان ادامه داد: پس از واگذاری پروژه، اولویت اول اجرای پیاده‌راه «شهید تجلی» بود؛ چراکه موجب نارضایتی کسبه این محدوده شده بود و ورود و خروج مردم به بازار تاریخی کرمان را با مشکل مواجه کرده بود که این فرایند تا خروج پیمانکار از پروژۀ «شهید تجلی» طول کشید و پس از آن همکارانم در شهرداری منطقه پنج، این پروژه را به پایان رساندند.

شعرباف، با بیان اینکه پیمانکاری که قرار بود چهارماه پیش هر دو پروژه را تحویل دهد، اخیراً میدان «توحید» را به‌صورت ناقص تحویل داده است، گفت: چند روزی است که پیمانکار خلع‌ید و کارگاه تحویل شهرداری شده است.

وی افزود: طبق قانون تا زمانی که پیمانکار صورت‌وضعیت ارایه می‌داد و به‌طور رسمی اعلام نمی‌کرد که انصراف داده، نمی‌توانستیم کار را تحویل بگیریم.

شهردار کرمان ادامه داد: پرداخت وجه به پیمانکار نیز در اولویت بود و نمی‌تواند ادعا کند پرداخت وجه پس از ارایۀ صورت‌وضعیت، بیش از یک ما طول کشیده باشد؛ چراکه تلاش می‌کردیم پروژه به هیچ‌وجه معطل نماند.

شعرباف، با بیان اینکه در ابتدای شروع پروژه «شهید تجلی» توسط شهرداری، مشکلاتی در خرید مصالح داشتیم و جزییات نقشه هنوز معلوم نبود، گفت: با وجود تمام مشکلات، پروژه طی ۱۱ ماه به پایان رسید و اکنون، پیاده‌راه «شهید تجلی» آماده است.

وی درخصوص پروژه میدان «توحید» هم گفت: چند روزی است پروژه را تحویل گرفته‌ایم و شهرداری منطقه پنج در حال انجام کار است.

شهردار کرمان افزود: البته پروژه میدان «توحید» هم به لحاظ زیرساخت عمرانی به پایان رسیده، اما تأسیسات برقی، مکانیکی، زیباسازی، مبلمان شهری، روشنایی و سرویس بهداشتی پروژه باقی مانده که سعی می‌کنیم کار را به‌سرعت انجام دهیم.

شعرباف ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا سه ماه آینده و پیش از عید نوروز، کار را به پایان برسانیم.

شهردار کرمان با بیان اینکه براساس طرح تفصیلی، محدوده میدان «توحید» پیاده‌راه است، گفت: اما این فرایند باید تدریجی انجام شود تا در شرایط سخت اقتصادی فعلی، به کسب‌وکار کسبه این محدوده آسیبی نرسد.

شعرباف افزود: پیش از پیاده‌راه‌ کردن، باید رینگ دور میدان «توحید» کف‌سازی و سنگ‌فرش شود و برای استفاده مردم از پارکینگ‌های اطراف ازجمله پارکینگ هوشمند «صاروج‌پارس» تبلیغات کنیم؛ بنابراین، رینگ اطراف میدان «توحید» در کوتاه‌مدت، پیاده‌راه نمی‌شود.

0