شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9609850
  • 3 مهر 1401
  • 18:26
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
زنگ مدرسه شهید یوسف‌الهی به‌بلندای «مهر و ایثار» نواخته شد

در نخستین روز از سال تحصیلی جدید در کرمان؛

زنگ مدرسه شهید یوسف‌الهی به‌بلندای «مهر و ایثار» نواخته شد

سال تحصیلی جدید، در حضور امام جمعه کرمان، استاندار کرمان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولان در مدرسه شهید یوسف‌الهی با نواختن زنگ مهر و ایثار، هم‌زمان با دیگر مدارس در سراسر کشور، آغاز شد.

به‌گزارش کرنا به‌نقل از ایسنا کرمان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان صبح امروز دوم مهرماه در آئین نواختن زنگ مدارس گفت: در ذات انسان تعلیم و تعلم نهفته است و این امر ذاتی در طول عمر تعطیلی ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی، خطاب به دانش‌آموزان مدرسه شهید یوسف‌الهی، بیان کرد: خوب درس بخوانید و در فرصت مناسب آموخته‌های خود را در اختیار دیگران قرار دهید.

استاندار کرمان نیز در این مراسم به دانش‌آموزان گفت: بزرگ‌ترین و مهم‌ترین وظیفه شما، تهذیب، خوب درس خواندن و ورزش است.

محمدمهدی فداکار، افزود: قدر‌دان معلمین و والدین خود باشید.

وی، با یادآوری خاطرات خود از زمان شهادت «علی عرب» عنوان کرد: خداوند توفیق دهد که قدردان خون شهدا باشیم.

در بخش دیگری از این مراسم، مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان کرمان، از پشت‌سرگذاشتن دوران همه‌گیری کرونا و شیوه آموزش مجازی یاد کرد و گفت:  اکنون حدود ۶۵۰ هزار دانش‌آموز در ۵۵۰۰ مدرسه با تدریس ۴۳ هزار معلم، به‌صورت حضوری آموزش خود را آغاز کردند.

رضا رضایی در ادامه از میدان‌داری آبرومندانه معلمان و دانش‌آموزان کشور و استان کرمان، در دوران دفاع مقدس یاد کرد و افزود: حدود ۳۶ هزار شهید معلم و دانش آموز، شاهدی بر این حماسه تاریخی است.

0