پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9607268
  • 21 آبان 1397
  • 15:59
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
زیباسازی بنای تاریخی تخت درگاه قلی‌بیگ

شهردار منطقه چهار خبر داد:

زیباسازی بنای تاریخی تخت درگاه قلی‌بیگ

شهردار منطقه چهار کرمان گفت: بنای تاریخی تخت درگاه قلی‌بیگ با تلاش کارکنان این منطقه در حال زیباسازی است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کرمان‌آنلاین، محمدحسین مؤمنی با اشاره به این‌که تخت درگاه قلی‌بیگ یکی از بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری شهر کرمان محسوب می‌شود، افزود: سامان‌دهی و به‌سازی بناهای تاریخی نقش به‌سزایی در زیبایی منظر و چشم‌انداز شهری، جذب گردشگران و مسافران و هم‌چنین توسعه‌ی صنعت گردشگری دارد.

وی در ادامه، با تأکید بر اهمیت و ضرورت به‌سازی بناهای تاریخی در راستای حفظ هویت شهری، بیان کرد: از آن‌جاکه بناهای تاریخی به‌عنوان میراثی ارزشمند برای نسل‌های آینده به‌شمار می‌روند، به‌سازی، زیباسازی و حفظ و نگه‌داری آن‌ها مهم و ضروری است.

مؤمنی از شهروندان خواست در حفظ و نگه‌داری بناهای تاریخی کوشا بوده و از نوشتن و یا حک کردن بر روی دیوارهای این بناها خودداری کنند.

شهردار منطقه چهار کرمان هم‌چنین از حفر چاه ذخیره‌ی آب جهت تأمین آب فضای سبز بخشی از منطقه خبر داد.

مومنی گفت: در راستای ذخیره‌ی آب جهت آبیاری فضای سبز محدوده‌ی میدان بیرم‌آباد، بزرگ‌راه امام (ره)، بزرگ‌راه شرقی، خیابان سرباز، بولوار امام صادق(علیه‌السلام)، پارک طبیعت و مجموعه حیات‌وحش، حفر چندین حلقه چاه در حال انجام است.

وی افزود: عملیات حفاری چاه‌ها با همکاری سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری انجام می‌شود.

شهردار منطقه چهار، با اشاره به این‌که با کاهش بارندگی و افزایش احتمال خشک‌سالی، نیاز مبرم به تأمین آب جهت آبیاری فضای سبز شهر احساس می‌شود، بیان کرد: شهرداری در راستای مبارزه با خشک‌سالی و حفظ و نگه‌داری طراوت و شادابی فضای سبز شهری، اقدام به حفر چاه آب جهت ذخیره‌ی آب‌های سطحی در محدوده میدان بیرم‌آباد کرده است

85.2368