پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9607941
  • 30 تیر 1398
  • 23:16
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
ساخت سالن‌های سینما در مجتمع‌های تجاری در حال ساخت در کرمان

در نشست شهردار کرمان با معاون سازمان سینمایی کشور تأکید شد:

ساخت سالن‌های سینما در مجتمع‌های تجاری در حال ساخت در کرمان

شهردار کرمان گفت: از ساخت سالن‌هاي سينما در پروژه‌هاي تجاري حمايت خواهيم کرد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، سیدمهران عالم‌زاده در نشست با حيدري خليلي، معاون سازمان سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي که با حضور جمعي از مديران فرهنگي  کرمان و سرمايه گذاران برگزار شد، افزود: براي ايجاد سالن‌هاي سينمايي در پروژه‌هاي بزرگ تجاري، تسهيلات و تخفيف‌هایی را در لوايح عوارضيِ ايجاد فضاهاي فرهنگي و هنري در پروژه‌هاي تجاري، در نظر خواهيم گرفت.

وی وجود امکانات تفريحي، هنري و ازجمله سالن‌هاي سينما را يکي از معيارهاي شهر توسعه‌يافته دانست و گفت: با توجه به اهميت موضوع، برگزاري جلسه‌اي مشترک با سازمان سينمايي کشور را پيگيري کرديم تا در اين جلسه، حمايت‌هاي وزارت ارشاد را نیز در اين حوزه جلب کنيم.

شهردار کرمان با تأکيد بر اين‌که مجتمع‌هاي تجاري، سينمايي و هنري، يکي از نمادهاي شهر توسعه‌يافته محسوب مي‌شود، گفت: در اين خصوص سينما نه‌تنها وسيلۀ ارتباط‌جمعي محسوب مي‌شود؛ بلکه مي‌تواند نقش مؤثري در رونق مجتمع‌هاي تجاري ايفا کند.

عالم‌زاده افزود: در صورتي که در مجتمع‌هاي تجاري، فضاهای فرهنگي و هنري مثل سالن‌هاي سينما در نظر گرفته شود، جاذب جمعيت بوده و در حوزۀ عمومي نیز موجب شادابي و نشاط مردم مي‌شود و در يک فضاي جمعي، تعلق خاطر ايجاد مي‌کند.

وي ادامه داد: سرمايه‌گذاران نیز در این رابطه نظرات خود را به شهرداري ارايه کنند تا شهرداري تسهيلات و تخفيف‌های مورد نياز براي ساخت سالن‌هاي سينما در پروژه‌هاي تجاري را در لوايح عوارضي پيشنهادي براي ايجاد فضاهاي فرهنگي و هنري، مدنظر قرار دهد.

شهردار کرمان بیان کرد: براي ايجاد فضاهاي فرهنگي و هنري در پروژه‌هاي تجاري، لوايح عوارضي پيشنهادي مدنظر داریم که بايد به تصويب شورا برسد.

عالم‌زاده افزود: اميدواريم با تصويب اين لوايح، ساخت چند سالن سينما در مجتمع‌هاي تجاريِ در حال ساخت، به نتيجه برسد.

در ادامه، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی کشور با بیان این‌که سليقۀ فرهنگي شهردار کرمان، نسبت به ساير شهرداران متمايز و ستودني است، بر تدوين بستۀ حمايتي و تشويقيِ سرمايه‌گذاري برای ايجاد پرديس‌هاي سينمايي در شهر کرمان تأکید کرد.

رمضان‌علی حیدری خلیلی افزود: استان و شهر کرمان، شايستگي ارتقای شاخص‌هاي فرهنگي دارد و توسعۀ فضاهاي فرهنگي در سال‌هاي گذشته اين ادعا را ثابت کرده است.

وي با اشاره به اين‌که تجربه ثابت کرده مجتمع‌هاي تجاري موفق، سينما را در مجموعۀ خود داشته‌اند، گفت: اين امکان فرهنگي به رونق کسب‌وکار کمک مي‌کند؛ بنابراين، پيشنهاد داديم تا در ساخت مجموعه‌هاي تجاري، سالن‌هاي سينما در نظر گرفته شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی کشور با بیان این‌که تعداد سالن‌هاي سينما با توجه به جمعيت کرمان محدود است، گفت: شهر کرمان بايد ١٣سالن سينمايي داشته باشد و اين امکان به‌طور بالقوه در کرمان وجود دارد.

حیدری خلیلی افزود: با حمايت شهرداري و استانداري، بايد پرديس‌هاي سينمايي در شهر کرمان ايجاد شود.

محمدرضا علي‌زاده، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان کرمان نیز در این نشست گفت: در حال حاضر، چهار سالن سينما در شهر کرمان فعال است که مناسب این شهر نيست.

وي هم‌چنين با اشاره به اين‌که سالن‌هاي سينما در شهر کرمان کيفيت لازم را ندارند، گفت: با توجه به استقبال مردم کرمان براي ديدن فيلم‌هاي سينمايي در سالن‌های سينما، خواهان ايجاد پرديس‌هاي سينمايي در شهر و استان کرمان هستيم.

ابوالقاسم سيف‌الهي، مشاور گروه توسعه اقتصاد ملل در کرمان نیز در این نشست گفت: در پروژۀ رفاهي و تجاري «برليان» در ميدان بيرم‌آباد و همچنين در پروژۀ تجاري «لوتوس»، سالن‌هاي سينما در نظر گرفته شده است.

وي از پيشرفت خوب پروژۀ تجاري تفريحي برليان خبر داد و گفت: اين پروژه طی ٣۶ ماه آينده به بهره‌برداري مي‌رسد.

سيف‌الهي به سينماي قديمي تابان اشاره و خاطرنشان کرد: اين سينما قدمت تاريخي دارد و در صورت حمايت سازمان سينمايي کشور، مي‌توان آن را به موزۀ پيشينۀ سينماي کرمان تبدیل کرد.

در ادامۀ اين جلسه، سرمايه‌گذاران به بيان ديدگاه‌ها و نظرهای خود براي ايجاد سالن‌هاي سينمايي پرداختند و به وجود سالن‌هاي سينما در پروژه‌هاي تجاري خود اشاره کردند.

15.6426