جمعه 31 فروردین 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9609181
  • 18 تیر 1399
  • 18:04
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
ساخت‌وساز در کرمان کمتر از میانگین کشوری است

شهردار کرمان:

ساخت‌وساز در کرمان کمتر از میانگین کشوری است

شهردار کرمان گفت: ساخت‌وساز شهری در کرمان متناسب با نیاز شهر انجام نمی‌شود و در این زمینه نسبت به میانگین کشور عقب هستیم.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، سید مهران عالم‌زاده هجدهم تیرماه در نشست شورای مسکن استان کرمان افزود: در حال تفکیک زمین‌های با کاربری مسکونی در شهر هستیم زیرا حقوق مالکانه در نظام جمهوری اسلامی محترم شمرده شده و وظیفۀ دولت تأمین خدمات در مناطق شهری است.
وی بیان کرد: شرکت‌های خدمات‌رسان و شهرداری باید خدمات را به تمام شهر برسانند که این امر به علت مشکلات مالی در سال‌های قبل محقق نشده است.
شهردار کرمان یادآور شد: وجود ۱۳ هزار هکتار زمین در شهر کرمان، ارائۀ خدمات را دشوار می‌کند.
عالم‌زاده بیان کرد: اراضی رضوان قابل واگذاری و تفکیک به فرهنگیان است و این اراضی بخشی از دغدغۀ خدمات‌رسانی به این بخش از شهر را رفع می‌کند.

در کرمان با جابه‌جایی جمعیت و نه جمعیت جدید روبه‌رو هستیم
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان نیز در این نشست گفت: در سال‌های گذشته دولت مجوزی برای ساخت پروژۀ جدید نداده و در این شرایط نباید انتظار داشته باشیم طرحی جدید افتتاح شود چراکه اجرای پروژۀ تأمین آب برای کرمان در فرایند زمانی بیش از یک سال به نتیجه می‌رسد.
جعفر رودری افزود: دولت بیش از ۷۰۰ هزار میلیارد تومان پروژۀ نیمه‌تمام در کشور دارد که در بهترین حالت۴۰ هزار میلیارد تومان بودجۀ عمرانی تخصیص می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه در کرمان با جابه‌جایی جمعیت و نه جمعیت جدید روبه‌رو هستیم افزود: با جدا کردن انشعابات غیرمجاز و مدیریت شبکه باید بخشی از نیاز کم‌آبی در کرمان را پاسخ دهیم.

0