جمعه 10 فروردین 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9606010
  • 17 دی 1396
  • 20:47
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
سامانه‌ی دریافت نظرات و پیشنهادات شهروندان راه‌اندازی می‌شود

شهردار کرمان خبر داد:

سامانه‌ی دریافت نظرات و پیشنهادات شهروندان راه‌اندازی می‌شود

شهردار کرمان گفت: سامانه‌ی دریافت نظرات و پیشنهادات شهروندان در شهرداری راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، سیدمهران عالم‌زاده در دیدار اعضای هیأت مدیره انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن و ساختمان استان کرمان با وی، با تأکید بر تلاش برای افزایش اعتماد مردم کرمان نسبت به شهرداری گفت: به‌زودی سایت شهرداری کرمان قابلیت دریافت نظرات و پیشنهادات مردم را خواهد داشت.

وی افزود: روی سایت شهرداری کرمان فضایی ایجاد خواهد شد تا نظرات مردم را دریافت و به‌سرعت پیگیری کند و نتیجه را نیز به‌سرعت به اطلاع شهروندان برساند.

شهردار کرمان ادامه داد: یکی از وظایف سامانه‌ی 137 شهرداری نیز دریافت نظرات، پیشنهادات و انتقادات شهروندان و پیگیری آن خواهد بود.

عالم‌زاده هم‌چنین با اشاره به انتقاد یکی از اعضای هیأت مدیره انجمن انبوه‌سازان کرمان مبنی بر عدم تکریم ارباب رجوع در واحدهای شهرداری کرمان گفت: متأسفانه در برخی سازمان ها و نهادهای دیگر نیز، ارباب رجوع به‌طور واقعی تکریم نمی‌شود.

وی با بیان این‌که در این دوره با جدیت پیگیری می‌کنم تا نحوه‌ی برخورد کارکنان شهرداری با مردم اصلاح شود، گفت: اگر نمی‌توانیم کاری برای مردم انجام دهیم، باید حداقل با گشاده‌رویی با مردم برخورد کنیم.

شهردار کرمان تأکید کرد: این نکته که حق با مشتری است، سرلوحه‌ی فعالیت در شهرداری کرمان خواهد بود.

عالم‌زاده برخی مشکلات موجود در شهرداری را نیز به‌دلیل تفسیرهای متفاوت از قوانین دانست و گفت: به‌دلیل این‌که در برخی موارد اجماع نیست و موضوعات نتیجه‌گیری نشده‌اند، یا ابهاماتی در متون قراردادها و توافق‌نامه‌ها وجود دارد و یا تفسیرهای متفاوت از قانون می‌شود، برخی پرونده‌ها معطل مانده‌اند.

وی با بیان این‌که به شهرداران چهار منطقه تأکید کرده‌ام وقتی فیش عوارض صادر می‌کنند، نحوه‌ی محاسبات را هم به ارباب رجوع تحویل دهند، تصریح کرد: اگر فیشِ صادرشده بر مبنای محاسبات نباشد، با صادرکننده‌ی فیش برخورد خواهد شد.

شهردار کرمان افزود: یکی از ضعف‌هایی که باید اصلاح شود، این است که منبع و قیمت منطقه‌ای برای محاسبه‌ی فیش‌های عوارض در اختیار ارباب رجوع گذاشته نمی‌شود؛ بنابراین، تأکید کرده‌ام تا حداکثر از سال آینده مبنای محاسبه‌ی عوارض با فرمول محاسبه در اختیار ارباب رجوع قرار گیرد.

عالم‌زاده هم‌چنین با بیان این‌که در حوزه‌ی سرمایه‌گذاری تا رابطه‌ی برد-برد نباشد، سرمایه‌گذار وارد نمی‌شود، گفت: عمده‌ی پروژه‌های شهر کرمان به‌وسیله‌ی سرمایه‌گذاران غیربومی در دست اجراست؛ بنابراین، از سرمایه‌گذاران بومی انتظار می‌رود در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری ورود کنند.

وی افزود: قطعاً وقتی سرمایه‌گذاران بومی ورود نکنند، شهرداری ناگزیر است به سراغ دیگران برود.

شهردار کرمان در همین زمینه تأکید کرد: از این پس سرمایه‌گذاری هم از طریق فراخوان انجام خواهد شد و دیگر پشت درهای بسته تصمیم‌گیری نمی‌شود.

عالم‌زاده درخصوص تسهیل در ساخت‌و‌ساز در شهر کرمان نیز گفت: در این زمینه تا جایی که امکان داشته باشد، کمک خواهیم کرد.

محمدرضا احمدی

0