پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9608123
  • 14 مهر 1398
  • 19:50
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
سامانۀ نوبت‌دهی اینترنتی در دادگستری کرمان راه‌اندازی شد

در راستای تکریم مراجعان به سیستم قضایی؛

سامانۀ نوبت‌دهی اینترنتی در دادگستری کرمان راه‌اندازی شد

مدیر روابط عمومی دادگستری استان کرمان گفت: در راستای تکریم مراجعان به سیستم قضایی، سامانۀ نوبت‌دهی اینترنتی در دادگستری مرکز کرمان راه‌اندازی شد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، بصیریان افزود: با توجه به استقبال گستردۀ مردم استان کرمان از حضور در ملاقات‌های مردمی رییس‌کل دادگستری استان کرمان، سامانه نوبت‌دهی اینترنتی برای دیدار حضوری و غیرحضوری مردم  با مقامات ارشد قضایی استان کرمان راه‌اندازی شد.

وی با بیان این‌که دادگستری استان کرمان طی چندسال گذشته، هموراه در زمینۀ استفاده از فن‌آوری‌های نوین (it) پیشگام بوده است، گفت: سرویس نوبت‌دهی آن‌لاین، برای بهینه‌سازی سرویس‌ها، فرآیندها و هدف‌گذاری دستیابی به رضایت مخاطبان، راه‌اندازی شد.

بصیریان افزود: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به نشانی https://dadgostari-kr.eadl.ir/ نسبت به دریافت نوبت ملاقات حضوری  و غیر حضوری با مدیران ارشد دستگاه قضایی استان کرمان اقدام کنند.

وی ادامه داد: متقاضیان پس از ورود به درگاه ملاقات مردمی در سایت دادگستری استان کرمان، ابتدا نوع ملاقات خود (حضوری یا غیرحضوری) را انتخاب کرده، در ادامه، تاریخ ملاقات مردمی خود را انتخاب و سپس نوع درخواست خود را مشخص می‌کنند و درنهایت با وارد کردن مشخصات خود، سامانه به متقاضی یک کد ره‌گیری به‌همراه تاریخ و ساعت دقیق مراجعه خواهد داد.

مدیر روابط عمومی دادگستری استان کرمان با بیان این‌که یکی دیگر از مزایای این سامانه، امکان ثبت درخواست به‌صورت غیر حضوری است، گفت: در این شیوه، متقاضی می‌تواند با بارگذاری مستندات در سامانه و وارد کردن شمارۀ همراه خود، درخواست را ثبت و در ادامه، از طریق پیامک و کد ره‌گیری، روند رسیدگی به وی اطلاع داده خواهد شد.

بصیریان تأکید کرد: ضرورت دارد شهروندان در زمان مراجعه به درگاه ملاقات مردمی، توضیحاتی را که در سایت آمده، مطالعه کنند تا در هنگام مراجعۀ حضوری، کارکنان حاضر در ملاقات مردمی بتوانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، پاسخ‌گوی آن‌ها باشند.

15.6249