شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9606049
  • 27 دی 1396
  • 12:14
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
سانحه‌ی کشتی سانچی همه را عزادار کرد

مشاور امور فرهنگی استاندار کرمان:

سانحه‌ی کشتی سانچی همه را عزادار کرد

مشاور امور فرهنگی استاندار کرمان در دیدار با خانواده‌ی مرحوم «احسان ابولی قاسم آبادی» از جانباختگان سانحه‌ی دریایی کشتی سانچی گفت: سانحه‌ی دریایی کشتی سانچی مصیبت بزرگی برای ملت ایران بود.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، معاونان و مشاوران استاندار و مدیران ستادی استانداری، با خانواده‌ی مرحوم «احسان ابولی قاسم آبادی» از جانباختگان سانحه‌ی دریایی کشتی سانچی دیدار کرده و این مصیبت را تسلیت گفتند.

مشاور امور فرهنگی استاندار کرمان در این دیدار ضمن ابلاغ پیام تسلیت استاندار کرمان به خانواده‌ی داغدار ابولی قاسم آبادی، گفت: سانحه دریایی کشتی سانچی همه را در بهت فرو برد و عزادار کرد.
حجت الاسلام و المسلمین عربپور با قرائت آیه شریفه ( وَمَنْ یُهَاجِرْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ یَجِدْ فِی الْأَرْضِ مُرَاغَمًا کَثِیرًا وَسَعَةً وَ مَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللَّهِ وَ رَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ  وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِیمًا)، یادآورشد: خدمت به خلق خدا، در فرهنگ تعالیم قرآن و عترت، ارزش و ثواب فراوانی دارد و اعتقاد ما بر این است، کسانی که برای خدمت به جامعه تلاش می کنند، اجرشان هم‌چون شهید است.

وی از سانحه‌ی دریایی سانچی و درگذشت فرزندان ایران اسلامی به عنوان مصیبتی بزرگ یاد کرد که در این مسیر راهی جز صبر و استقامت وجود ندارد.

مشاور امور فرهنگی استاندار کرمان یکی از صفات انسان‌های شایسته و کامل را، رضا به مقدرات الهی و تسلیم در برابر آن دانست و خاطرنشان کرد: ملت ایران تربیت یافته‌ی مکتب بزرگانی هم‌چون حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) هستند که در صحرای کربلا در برابر مصیبت های بزرگ صبر پیشه کرد و در آخرین لحظات عمر شریف‌اش، در قتلگاه فرمود: «رضا بقضائک و تسلیماً لامرک».

حجت الاسلام و المسلمین عربپور تصریح کرد: این دیدار برحسب وظیفه و تاکید استاندار کرمان و به منظور ابراز همدردی با مصیبت دیدگان انجام شده است.

خانواده‌ی مرحوم احسان ابولی قاسم آبادی (افسر دوم ناوبری شرکت ملی نفتکش ایران) نیز ضمن قدردانی از ابراز همدردی مسئولان استان کرمان، خواستار پیگیری مسئولان برای مشخص شدن دلایل بروز حادثه‌ی سانچی شدند.

 

0