پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9606645
  • 6 خرداد 1397
  • 12:11
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
سرمایه‌هایی که در اختیار داریم را درست مدیریت کنیم

شهردار کرمان:

سرمایه‌هایی که در اختیار داریم را درست مدیریت کنیم

شهردار کرمان به‌همراه سرپرست معاونت حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهرداری، از برخی پروژه‌های این معاونت بازدید کرد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، سیدمهران عالم‌زاده، شهردار کرمان، پروژ‌ه‌ی به‌سازی ورودی شهر کرمان از سمت جاده‌ی زرند، روند تکمیل پل سیدی و آسفالت معابر ازجمله کوچه‌ی شماره هفت بزرگ‌راه آیت‌الله خامنه‌ای را مورد بازدید قرار داد و در جریان روند اجرای این پروژه‌ها قرار گرفت.

شهردار کرمان هم‌چنین در نشستی که در محل معاونت حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی با حضور سرپرست و مدیران این معاونت برگزار شد، نیروی انسانی را سرمایه‌ی اصلی شهرداری کرمان دانست و گفت: اگرچه شهرداری کرمان حدود 300 میلیارد تومان بدهی دارد که بخشی از آن از سال 82 تاکنون باقی مانده است، اما نیروی انسانی شهرداری در حوزه‌های مختلف در تلاش هستند تا بهترین کارها را رقم بزنند.

عالم‌زاده با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی مورد انتظار رهبر معظم انقلاب را می‌توان در شهرداری کرمان دید، گفت: نیروهای شهرداری کرمان با تکیه بر توان داخلی و روش‌های تأمین مالی اعتباری، کارها را پیش می‌برند که جای تقدیر دارد.

وی یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری را پرداخت حقوق پرسنل شهرداری دانست و گفت: متأسفانه علی‌رغم تلاش‌ها برای پرداخت حقوق، هنوز بین پرداخت حقوق نیروهای رسمی و شرکتی فاصله‌ وجود دارد که باید تلاش کنیم این فاصله پُر شود.

شهردار کرمان افزود: پُر کردن فاصله‌ی پرداخت حقوق پرسنل رسمی و شرکتی شهرداری کرمان، یکی از از چالش‌های اصلی است که همه باید با هم‌افزایی در این زمینه کمک کنند.

عالم‌زاده با اشاره به کاهش درآمدهای شهرداری در ماه‌های ابتدایی سال گفت: خوش‌بختانه علی‌رغم درآمدهای پایین شهرداری در فروردین و اردیبهشت‌ماه، توانستیم در اردیبهشت‌ماه یک ماه حقوق تمام پرسنل اعم از رسمی، قراردادی و شرکتی را پرداخت کنیم.

وی به پرداخت نقدینگی به سازمان عمران شهرداری هم اشاره کرد و گفت: در پرداخت نقدینگی به سازمان عمران باید توجه بیش‌تری داشته باشیم، اما پرداخت بخشی از بدهی 23 میلیارد تومانی سازمان عمران هم که تاکنون انجام گرفته، در همین راستاست.

شهردار کرمان درباره‌ی امکانات و نیروی انسانی مورد نیاز معاونت حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی و سازمان‌های زیرمجموعه‌ی این معاونت نیز گفت: امکانات و نیروی انسانی مورد نیاز این معاونت تأمین خواهد شد.

عالم‌زاده در عین حال به صرفه‌جویی انجام گرفته در بخش خودرو و نیروی انسانی در حوزه‌ی شهردار اشاره کرد و با تأکید بر این‌که باید سرمایه‌هایی که در اختیار داریم را درست مدیریت کنیم، گفت: انتظار داریم تمام معاونت‌ها و سازمان‌ها همین نگاه و دیدگاه را داشته باشند و تلاش کنند تا کارها را با حداقل‌ها پیش ببرند.

شهردار کرمان به اقدامات مختلف حوزه‌ی معاونت حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهرداری و سازمان عمران اشاره کرد و گفت: مردم انتظار دارند معابر مختلف شهر آسفالت شود که اجرای آسفالت در 9 معبر اصلی شهر، اتفاق مطلوبی است و بازخوردهای مثبتی در بر داشته است.

عالم‌زاده هم‌چنین توصیه کرد: معاونت‌ حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی و سازمان‌های وابسته و هم‌چنین سایر حوزه‌های مختلف شهرداری برای خرید مصالح و امکانات مورد نیاز به سمت شیوه‌های تهاتری بروند.

وی با بیان این‌که معاونت حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهرداری، حوزه‌ی گسترده‌ای شده است، گفت: با تدبیر مهندس قنبری، سرپرست معاونت حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی و واگذاری امور مختلف به افراد متخصص، سازکار خوبی در این معاونت شکل گرفته و جای نگرانی نیست.

 

ضرورت سرعت بخشیدن به انحلال و ادغام سازمان‌ها

شهردار کرمان به موضوع ادغام سازمان‌های مختلف شهرداری هم اشاره کرد و خواستار سرعت بخشیدن به انحلال و ادغام سازمان‌ها شد.

عالم‌زاده بر پرهیز از جزیره‌ای عمل کردن حوزه‌های مختلف شهرداری نیز تأکید کرد.

وی ضمن تشکر از همکاران معاونت حمل‌و‌نقل و امو زیربنایی شهرداری کرمان گفت: همکاران در این معاونت و سازمان عمران، ایثارگرانه پای کار ایستاده‌اند و تلاش می‌کنند.

شهردار کرمان افزود: اطلاع دارم همکاران به ویژه همکارنی که در حوزه‌ی کارگری فعالیت می‌کنند، چه مشکلاتی دارند، اما متأسفانه بضاعت شهرداری محدود است.

عالم‌زاده ادامه داد: امیدوارم با تلاش تمام مدیران و کارکنان شهرداری، بتوانیم سال سختی که در پیش رو داریم را به خوبی پشت سر بگذاریم.

 

وجود همدلی بین مدیران و کارکنان حوزه‌ی معاونت حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهرداری

سرپرست معاونت حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان هم در این نشست با اشاره به متمرکز شدن بخش‌هایی از این معاونت در ساختمان سابق سازمان عمران شهرداری کرمان گفت: جابه‌جایی حوزه‌های مختلف این معاونت بدون هیچ هزینه‌ای و با همان امکانات قبلی انجام گرفت.

محمدعلی قنبری افزود: متمرکز شدن واحدهای مختلف این معاونت علاوه بر کاهش هزینه‌های حمل‌و‌نقل بین سازمان‌ها، موجب همدلی بیش‌تر بین همکاران این معاونت شده است.

وی با بیان این‌که سازمان عمران شهرداری با تمام کمبودها در حال فعالیت است، گفت: معابر مختلف شهر کرمان در حال اجرای آسفالت، زیرسازی، جدول‌گذاری و پیاده‌روسازی است.

سرپرست معاونت حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان تعامل با دستگاه‌های مختلف اجرایی را مهم دانست و با اشاره به گستردگی کار این معاونت گفت: به همکاران براساس تخصص، توانمندی و شایستگی که داشته‌اند، مسئولیت واگذار شده و تمام همکاران با تمام توان در حال فعالیت و تلاش هستند.

قنبری به برخی از کمبودهای این معاونت و سازمان‌های وابسته به آن اشاره کرد و خواستار مساعدت شهردار کرمان برای رفع این مشکلات شد.

امین روح‌الامینی، جانشین معاونت حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان نیز در این نشست به انحلال و ادغام سازمان‌های زیرمجموعه‌ی این معاونت ازجمله سازمان به‌سازی و نوسازی اشاره کرد و گفت: انحلال این سازمان در دست انجام است.

مجید عسکری، جانشین ترافیک معاونت حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان هم با اشاره به خرید و نصب دوربین‌های پایش تصویری گفت: در این رابطه جلساتی برگزار شده و پیگیر هستیم تا با ورود سرمایه‌گذار بخش خصوصی، به‌زودی این دوربین‌ها در نقاط مختلف شهر به‌ویژه بزرگ‌راه‌ها نصب شود.

وی به ادغام سازمان‌های تاکسیرانی و اتوبوس‌رانی و ایجاد سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر اشاره کرد و گفت: چون حساب‌رسی سازمان‌ها زمان‌بر است؛ باید خاتمه‌ی کار سازمان‌ها اعلام و سازمان جدید تشکیل شود.

عسکری با بیان این‌که در قبال مسایل مالی و موارد دیگر هر سازمان، مدیرعامل فعلی سازمان‌ پاسخ‌گوست، گفت: پس از تصویب حساب‌رسی سازمان در شورای اسلامی شهر، آن سازمان منحل خواهد شد.

علی زنگی‌آبادی، مدیرعامل سازمان حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری کرمان هم کار این سازمان را شبانه‌روزی دانست و خواستار مساعدت شهردار کرمان در رابطه با تأمین اعتبار جهت خط‌کشی معابر و امکانات مورد نیاز این سازمان شد.

محمدرضا احمدی

0