سه شنبه 29 اسفند 1402
  • اقتصاد
  • شماره خبر: 9609338
  • 4 شهریور 1399
  • 16:08
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
سهم اندک شرکت‌های بورسی استان در بازار سرمایۀ کشور

رییس بورس منطقه‌ای کرمان بیان کرد:

سهم اندک شرکت‌های بورسی استان در بازار سرمایۀ کشور

رییس بورس منطقه‌ای کرمان گفت: سهم شرکت‌های بورسی استان در بازار سرمایۀ کشور هفت درصد و در فرابورس ۶.۳ درصد است که میزان قابل‌توجهی نیست و باید شرکت‌های بیشتری با کمک مسئولان وارد بازار شوند.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، محمدحسین اکبری، چهارم شهریورماه افزود: در حال حاضر ۳۰ شرکت کارگزاری بورسی ثبت‌شده در استان کرمان داریم که امور مربوط به خرید و فروش، مشاوره و آموزش سهام‌داران در بازار بورس را انجام می‌دهند.
وی بیان کرد: در صد روز کاری ابتدای سال، یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون سهم در بورس منطقه‌ای کرمان خرید و فروش انجام و برای ۱۹۲ هزار و ۶۴ نفر کد بورسی صادر شد.
رییس بورس منطقه‌ای کرمان ادامه داد: ۱۲ شرکت شامل پنج شرکت بورسی و هفت شرکت فرابورسی در بازار بورس فعال هستند که برخی از آنها جزو شرکت‌های بسیار خوب بازار سرمایه هستند.
اکبری با اشاره به حضور شرکت‌های معدنی و صنعتی بزرگ در استان کرمان یادآور شد: سهم شرکت‌های بورسی استان در بازار سرمایۀ کشور هفت درصد و در فرابورس ۶.۳ درصد است که میزان قابل‌توجهی نیست و باید شرکت‌های بیشتری با کمک مسئولان وارد بازار شوند.
وی بیان کرد: دو میلیون نفر در استان کرمان دارای سهام عدالت هستند که با توجه به اضافه شدن این میزان سهام در بورس رایزنی‌ها برای افزایش شمار کارگزاری‌ها صورت گرفته است.
رییس بورس منطقه‌ای کرمان درخصوص بروز برخی نوسانات در بازار بورس بیان کرد: بورس مقولۀ تخصصی و نسبتاً پیچیده‌ای است و کسانی که وارد این بازار می‌شوند، باید با اطلاع و آگاهی و استفاده از مشاورۀ کارشناسان عمل کرده و از رفتارهای هیجانی دوری کنند.
 اکبری با بیان اینکه از ابتدای امسال دو هزار و ۴۹۷ نفر آموزش‌های بورسی را فراگرفته‌اند، افزود: تصمیم داریم امکان برگزاری جلسات آموزشی را برای سرمایه‌گذاران فراهم کنیم تا جلوی برخی سوءاستفاده‌ها در این بازار گرفته شود.
وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها نقش بسیار مهمی در اطلاع‌رسانی به مردم در بازار بورس به عهده دارند و می‌توانند با خبرها، تحلیل‌ها و گزارش‌های دقیق و صحیح به آرامش بازار سرمایه کمک کنند.

 

15.6229