شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9608435
  • 5 بهمن 1398
  • 13:55
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
سی‌وپنجمین مجمع عمومی اتحادیه اتوبوسرانی‌های شهری کشور برگزار شد

به میزبانی سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرمان؛

سی‌وپنجمین مجمع عمومی اتحادیه اتوبوسرانی‌های شهری کشور برگزار شد

مدیرعامل اتحادیه اتوبوسرانی‌های شهری کشور گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده، تسهیلات ریالی از طریق بانک مرکزی جهت خرید اتوبوس، در نظر گرفته می‌شود و در زمینۀ بازسازی ناوگان نیز از طریق صندوق کارآفرینی امید، تسهیلاتی به شهرداری‌ها و سازمان‌های حمل‌ونقل پرداخت خواهد شد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، محسن مسلم‌خانی، در سی‌وپنجمین مجمع عمومی اتحادیۀ اتوبوسرانی‌های شهری کشور که به میزبانی سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرمان برگزار شد، افزود: ناوگان اتوبوسرانی شهری کشور۷۰ درصد فرسودگی دارد و اتوبوس‌هایی که باید ۱۰ سال در چرخۀ حمل‌ونقل فعالیت کنند، حدود ۱۳ یا ۱۴ سال هم استفاده می‌شوند.

وی ادامه داد: در این راستا اتحادیه از طریق وزارت کشور پیگیری‌های لازم را جهت بازسازی و نوسازی ناوگان انجام داده و مقرر شده که جهت خرید اتوبوس، از طریق بانک مرکزی تسهیلات ریالی در نظر گرفته شود و همچنین در بحث بازسازی ناوگان نیز از طریق صندوق کارآفرینی امید، تسهیلاتی به شهرداری‌ها و سازمان‌های حمل‌ونقل پرداخت شود.

مدیرعامل اتحادیه اتوبوسرانی‌های شهری کشور خاطرنشان کرد: این اتحادیه به‌منظور پشتیبانی، سیاست‌گذاری، بازرگانی و تدوین برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت در حوزۀ حمل‌ونقل عمومی فعالیت دارد و همچنین به‌عنوان رابطی بین سازمان‌های حمل‌ونقل و دولت عمل می‌کند و مسایل و مشکلات سازمان‌ها را به دولت منعکس می‌کند.

 

اتحادیۀ اتوبوسرانی‌های شهری، حلقۀ رابط سازمان‌های حمل‌ونقل با وزارت کشور است

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نیز در این نشست با اشاره به اهمیت حوزۀ حمل‌ونقل گفت: فعالیت حوزه‌های اتوبوسرانی و تاکسیرانی شهری باید به‌گونه‌ای باشد که بستر مناسب برای ارائه خدمات لازم و متناسب با نیاز جامعۀ هدف فراهم شود.

مهدی جمالی‌نژاد افزود: نقش اتحادیه به‌عنوان حلقۀ ارتباطی سازمان‌های حمل‌ونقل با مجموعۀ وزارت کشور بسیار مهم و کاربردی است.

0