جمعه 31 فروردین 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9607426
  • 5 دی 1397
  • 09:18
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
شبکه بیسیم مدیریت بحران استان کرمان راه‌اندازی شد

شبکه بیسیم مدیریت بحران استان کرمان راه‌اندازی شد

شبکه بیسیم مدیریت بحران (رادیوترانک) استان کرمان با هزینه 120 میلیارد تومان اعتبار افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری کرمان‌آن‌لاین، مشاور وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات در این آئین با اشاره به این‌که کرمان از استان‌های بحرانی کشور است، گفت: برای راه اندازی شبکه رادیو ترانک در استان کرمان حدود 15 میلیارد تومان هزینه ریالی و یک میلیون دلار هزینه ارزی صرف شده است.

بیگ پور افزود: در فاز نخست شبکه رادیو ترانک، 32 شهر و دو هزار و 414 روستا تحت پوشش این شبکه قرار گرفته‌اند و در فاز دوم نیز 45 شهر ، سه هزار و 897 روستا و پنج هزار و 498 کیلومتر از راه‌های استان تحت پوشش قرار می‌گیرند.
وی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید اقدامات مهمی از جمله احصاء نقشه خطرپذیری در حوزه ارتباطات، پایداری شبکه‌ها و خطوط اختصاصی مدیریت بحران و تسریع در راه اندازی شبکه رادیوترانک کشور پیگیری شده است.
وی با بیان این‌که تسریع در راه اندازی شبکه رادیوترانک کمک زیادی به مدیران کرده است، گفت: با تداوم این کار، کمک بیش‌تری به مدیران برای مدیریت بحران‌های احتمالی انجام می‌شود.
مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان با اشاره به این‌که شبکه رادیو ترانک از طرح‌های ملی وزارت ارتباطات است و راه‌اندازی این سامانه در استان کرمان به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته است، گفت: شبکه رادیوترانک عمومی کشور در استان کرمان به مناسبت 5 دی ماه روز ایمنی در برابر زلزله راه اندازی شده است.
مجید سعیدی با اشاره به این‌که فعالیت آزمایشی این شبکه آغاز شده بود، گفت: این شبکه به صورت رسمی امروز با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، مشاور وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات، استاندار کرمان، معاون عمرانی استانداری و جمعی از مدیران استانی افتتاح شد.
وی اافزود: شبکه رادیوترانک استان کرمان در حال حاضر در مراکز جمعیتی پوشش 95 درصدی و در راه ها و روستاها پوشش 60 تا 80 درصدی را شامل می‌شود.

 

0