شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9608683
  • 21 اسفند 1398
  • 17:46
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
شمار مبتلایان به کرونا در استان کرمان به 58 نفر رسید

سه فوتی و 10 بهبودیافته تا امروز

شمار مبتلایان به کرونا در استان کرمان به 58 نفر رسید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با اضافه شدن 18 بیمار دیگر که طی 24 ساعت گذشته نتیجه‌ی آزمایش آن‌ها مثبت شد، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان به 58 نفر رسید.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، مهدی شفیعی روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: از این ۱۸ بیمار، ۱۳ نفر مربوط به بیمارستان‌های شهر کرمان، یک مورد مربوط به شهرستان زرند، سه مورد مربوط به شهرستان بم و یک مورد مربوط به بیمارستان‌های تابعه‌ی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بوده است.
وی خاطرنشان کرد: از مجموع ۵۸ مورد مثبت قطعی مبتلا به ویروس کرونا، ۴۶ مورد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی کرمان، هشت نفر مربوط به شهرستان رفسنجان و چهار نفر مربوط به دانشگاه علوم پزشکی بم بوده است.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان بیان کرد: با توجه به نمونه‌های ارسالی از دانشگاه‌های علوم پزشکی سیرجان و جیرفت تاکنون مورد مثبت قطعی از این شهرستان‌ها گزارش نشده اما این بدین معنا نیست که در این شهرستان‌ها ویروس وجود ندارد یا در حال گردش نیست.
شفیعی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در سطح استان متأسفانه سه نفر فوت شده‌اند؛ از این تعداد دو نفر که طی ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند مربوط به بیمارستان‌های تابعه‌ی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بودند.
وی بیان کرد: دو نفر از فوت‌شدگان، خانم و یک نفر آقا بودند و این افراد سابقه‌ی ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را هم داشتند.
مدیر گروه کنترل و پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۰ نفر با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های مربوطه ترخیص شده‌اند.
شفیعی با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع کرونا در کشور تاکنون حدود ۳۰۰ نفر مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های سطح استان بستری شده‌اند، افزود: ۳۸۹ مورد آزمایش تشخیص کرونا در استان کرمان انجام شده که از این تعداد ۵۸ مورد مثبت و مابقی منفی بوده است.
وی خاطرنشان کرذ: طی روزهای اخیر تعداد مراجعه‌کننده‌ها و آمار بستری‌شده‌ها در بیمارستان‌های استان کرمان افزایش داشته‌ که عمدتاً در شهرهای شمالی استان بوده است.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان هشدار داد: پیش‌بینی می‌شود هفته‌ی آینده، هفته‌ی پرچالشی داشته باشیم و لازم است مردم به‌جز موارد ضروری از منزل خارج نشوند.
شفیعی با بیان اینکه حال عمومی اکثر بیماران مبتلا به کوید 19 در استان کرمان خوب است، افزود: اگر این افراد شرایط ایزوله‌ی مناسبی در منزل نداشته باشند به نقاهتگاه‌ها منتقل می‌شوند.
وی ادامه داد: از روز گذشته حدود چهار نفر در نقاهتگاه پذیرش شده‌اند؛ تعداد افراد بستری‌شده در ICU نیز به چهار نفر رسیده است.

0